آغاز کشت پاییزه کلزا در مزارع شهرستان فیروزکوه

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: کشت پاییزه کلزا در استان تهران از مزارع شهرستان فیروزکوه آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محمودرضا آجودانی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا، ایجاد تناوب با کشت غلات در جهت کاهش علف‌های هرز و بیماری‌های گیاهی از مهم‌ترین مزایای توسعه کشت کلزا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و دولت و این وزارتخانه برای توسعه کشت کلزا و دانه های روغنی مصمم هستند، اظهار داشت: با تامین و تخصیص یارانه بذر کلزا و بیمه کردن این محصول و خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این محصول فراهم است.

آجودانی همچنین از تامین و تدارک انواع بذور و کودهای موردنیاز کشت پاییزه در استان خبر داد و گفت: نهاده های مورد نیاز کلزاکاران در انبارها موجود است و کشاورزان می توانند با درخواست صدور حواله الکترونیک از مرکز خدمات،به نزدیکترین کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جهت دریافت کود مورد نیاز خود مراجعه کنند.

به گفته این مسئول، کشت کلزا به عنوان یکی از کشت های پاییزه از نیمه شهریورماه از مزارع فیروزکوه در سطح استان آغاز شده و تا پایان پاییز ادامه خواهد داشت.