تعداد نیروهای جنگلبانی ایران ۱۴ درصد استاندارد جهانی است/ هر ۲۶ هزار هکتار یک جنگلبان داریم

پایگاه خبری DA1news: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: بر اساس استاندارد جهانی، باید 36 هزار نیرو داشته باشیم اما الان 5300 نفر نیروی حفاظتی داریم؛ یعنی برای هر 26 هزار هکتار یک نیرو .ما با 14 درصد استاندارد جهانی از منابع طبیعی کشور حفاظت و حراست می‌کنیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، سرهنگ رضا اکبری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور، در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا درباره تعداد نیروهای جنگلبانی در کشورمان اظهار داشت: بر اساس استاندارد جهانی، باید 36 هزار نیرو داشته باشیم اما الان 5300 نفر نیروی حفاظتی داریم؛ یعنی برای هر 26 هزار هکتار یک نیرو. ما با 14 درصد استاندارد جهانی از منابع طبیعی کشور حفاظت می‌کنیم.

وی درباره وضعیت استخدامی نیروهای حفاظتی منابع طبیعی افزود: بیش از 70 درصد نیروهای حفاظتی معادل 3600 نفر شرکتی و مابقی رسمی، قرادادی و پیمانی هستند.

اکبری ادامه داد: در رابطه با کارت ضابطیت، تعامل و مذاکراتی با دستگاه قضایی انجام شده و با مساعدت رئیس سازمان و با دستوری که صادر شده نیروهای شرکتی هم بتوانند کارت ضابطیت دریافت نمایند.

وی همچنین اضافه کرد: بیش از 70 درصد استانها دارای مرکز مانیتورینگ هستند و تاکنون 6 استان مجهز به دوربین های پایش تصویری شدند. همچنین 19 استان مجهز به بی‌سیم دیجیتال شدند و تمام خودروها دارای جی‌پی‌اس هستند که قابلیت مونیتورینگ دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه گفت: لایحه اصلاحیه ای در هیات دولت مطرح است که اختیاراتی که در قانون بکار گیری سلاح، ضابطین عام نیروی انتظامی دارند ما هم بتوانیم داشته باشیم که امیدواریم به صحن مجلس برود و تصویب شود که این مهم می تواند تاثیر زیادی در حفاظت جان جنگلبان‌ها داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *