تولید و کاشت 3 و نیم میلیون نهال در استان یزد

پایگاه خبری DA1news: دکتر عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر یک روزه خود از استان یزد از روند اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بازدید نمود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت در بازدید از ایستگاه پایش فرسایش بادی شهرستان میبد و همچنین نهالستان بیابانی این شهرستان با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی 4 سال بیان داشت که برش استانی تولید و کاشت نهال تهیه شده است که در این برش، سهمیه استان یزد سالانه 315 میلیون نهال است.

دکتر نوبخت همچنین از طرح زراعت چوب 40 هکتری اشکذر و نهالستان‌های اشکذر و مهریز بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مشکلات نهالکاران قرار گرفت.
در این بازدیدها که «محمد جواد ابوالحسینی» معاون امور عمرانی استانداری یزد نیز دکتر نوبخت را همراهی می‌کرد، چالش‌های پیش روی این طرح در استان یزد بررسی و مقرر گردید این فرایند در بهترین شکل در مدت زمان چهار سال اجرایی شود.
پس از بازدیدها، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با استاندار یزد دیدار و گفت و گو کرد. در این نشست هم‌افزایی برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان یزد و همچنین توسعه فعالیت‌های آبخیزداری مورد تأکید قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، حضور در شورای مدیران منابع طبیعی استان آخرین مرحله از سفر رئیس سازمان منابع طبیعی کشور به استان یزد بود.
دکتر عباسعلی نوبخت در این نشست، با اشاره به اسناد پشتیبان طرح کاشت یک میلیارد درخت اظهار داشت: ایران 11 اقلیم از 12 اقلیم دنیا را برخوردار بوده و انتخاب گونه بر اساس اقلیم انجام شده و هر استان بر اساس اقلیم خود به تولید و کاشت نهال می‌پردازد.

وی اظهار داشت: با توجه به اقلیمی که استان یزد دارد؛ میزان نهالی که برای هر سال در این استان پیش بینی شده تولید و کاشت 3 و نیم میلیون اصله نهال است.

گفتنی است که تاکنون تا کنون ۷۰۵ هزار اصله نهال تنها در نهالستان شهرستان میبد تولید شده است.

شعبانیان معاون امور جنگل، سمیعی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور را در این سفر همراهی می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *