تسریع در اجرای فرآیند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ مانعی نباید موجب کندی در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد شود و در این خصوص هیچ عذر و بهانه‌ای قابل پذیرش نیست.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی، سیدجواد ساداتی‌نژاد در هجدهمین جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی ضمن با بیان این مطلب افزود: صدور اسناد اراضی کشاورزی نباید با روند گذشته انجام شود و نباید به این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.

وی افزود: ابتدا باید مانع خرد شدن اراضی شویم و سپس با ارائه مشوق‌ها به کشاورزان و بهره‌برداران اراضی را یکپارچه کنیم؛ ضمن اینکه سندی که برای اراضی صادر می‌شود، کاربری اراضی را مشخص می‌کند و مانع تغییر کاربری خواهد شد و نباید خللی در این کار ایجاد شود.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی لازم‌الاجراست و نباید نظرات شخصی و سلیقه‌ای در این خصوص اعمال شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی ملاک ارزیابی رؤسای سازمان‌ها و مدیران جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است تا رفع تداخلات براساس آن انجام شود و همه استان‌ها باید براساس برنامه ابلاغی اقدام کنند تا در پایان سال این فرآیند به اتمام برسد.

ساداتی‌نژاد افزود: استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات ندارند باید در ادامه کار فعالیت بیشتری انجام دهند و با برگزاری روزانه جلسات کمیسیون رفع تداخلات موجب تسریع این فرآیند شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای تسریع فرایند رفع تداخلات تأکید کرد و گفت: باید کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها برگزار شود و تصمیمات قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپاررچگی اراضی کشاورزی برای آنها تشریح شود تا طبق تقویم ابلاغی عمل کنند و فرآیند صدور اسناد تسریع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *