برزعلی خبر داد: اختصاص 35هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت پنبه

پایگاه خبری DA1news: همایش توسعه کشت محصولات کم آب بر با محوریت پنبه در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، محمد برزعلی گفت: طبق برنامه حدود 35هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت پنبه اختصاص داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال برنامه ریزی شده است که بذر پنبه کوتینک شده و مرغوب به دست کشاورزان برسد.

در ادامه این همایش قربان قربانی رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور با بیان اینکه 70درصد تولید پنبه به استان گلستان تعلق دارد گفت: از نظر تولید بذر پنبه استاندارد در کشور به خودکفایی رسیدیم و نیاز کشور حدود ۲۰۰۰ تن می‌باشد که در حال حاضر ۲۵۰۰ تن بذر دلینته در کشور وجود دارد که این باعث خودکفایی در تولید بذر مصرفی کشاورزان پنبه‌کار شده و صرفه‌جویی ارزی برای کشور شده است.

در ادامه این همایش، مهقانی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گلستان از تهیه بذر مرغوب پنبه خبر داد و گفت: جهت بالا بردن تولید پنبه امسال با تهیه بذر مرغوب و دارای لیبل و یارانه ای جوابگوی تولید در 35هزار هکتار از اراضی استان گلستان هستیم.

همچنین موسی خوانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی استان گلستان گفت:طبق مصوبه دولت قیمت پایه خرید پنبه 35هزار تومان اعلام شده است که این قیمت های با در نظر گرفتن قیمت جهانی به صورت تافقی صورت خواهد گرفت که معمولا بالاتر از قیمت پایه توسط کارخانجات خریداری می شود.

 

گزارش ویدئوی از این همایش را ببنید: