محصولات کشت و صنعت مغان تجاری سازی می شود

پایگاه خبری Da1news:  مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: تجاری سازی محصولات کشت و صنعت مغان از هفت محصول در سبدغذایی به ۱۳ محصول افزایش یافته است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایرنا، قاسم محمدی روز جمعه در همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری اظهار کرد: هر چند در شرکت کشت و صنعت مغان فاصله زیادی با بازارهای جهانی داریم ولی مصمم هستیم محصولات خود را در تراز جهانی تولید کنیم و صادرات را در این شرکت افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان از شناسایی و تولید ۶۰ نوع مشتقات لبنیات با ارزش اقتصادی در کشت و صنعت مغان خبر داد و افزود: کشت و صنعت صرفاً معطوف به بخش کشاورزی نیست. در کنار آن علم به بنگاه‌داری است که کشت و صنعت را به مقصد و هدف متعالی خود می‌رساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت مغان علاوه بر تولیدات کشاورزی با استانداردهای به‌روز اقدام به نگهداری، بسته بندی و طبقه بندی محصولات هم شده است.

محمدی ضرورت برندینگ در کشت و صنعت مغان را یادآور شد و گفت: برندینگ برای هر بنگاه اقتصادی و تولیدی ضروری است و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره ای هستیم.

وی از افزایش تجاری سازی ۱۳ محصول در کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: تجاری سازی محصولات کشت و صنعت مغان از هفت محصول در سبدغذایی به ۱۳ محصول افزایش یافته و تلاش می شود در سال‌های آینده تجاری سازی محصولات شرکت به ۴۵ مورد برسد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: سرمایه گذاری‌های اقتصادی و کلان باعث توسعه همه جانبه در تکنولوژی، منابع انسانی، مهارت افزایی، افزایش درآمد می‌شود و بعد از بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از کشت و صنعت مغان و همت مسئولین استانی و همچنین وزارت امورخارجه رایزنی‌های خوبی در صادرات و همچنین شناساندن ظرفیت‌های عظیم کشت و صنعت انجام شده است.

محمدی با اشاره به میزان تولید محصولات متنوع کشاورزی در کشت و صنعت مغان افزود: ۸۰۰ هزار تن محصولات متنوع کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغی، ‌دامی و صنایع تبدیلی سالانه در این مجموعه و بنگاه عظیم اقتصادی تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: بخشی از این تولیدات در قالب زنجیره ارزش و با کیفیت بالا و با برند مغانه و مالیکو علاوه بر عرضه به بازار داخلی به کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، عراق و حوزه خلیج فارس با تنوع خاص صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

وسعت اولیه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان اردبیل ۶۰ هزار هکتار بود ولی به علت واگذاری به کارکنان، عشایر ساکن در محدوده و نیز فروش بخشی از اراضی، هم‌اکنون تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان قرار دارد که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *