۷۲۳ هكتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه با آفت شد

به گزارشDA1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و علف‌های هرز در ۷۲۳ هکتار مزارع گندم و جو مازندران در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از سازمان جهاد کشاورزی مازندران ،  عبدالرحمن زاغی از مبارزه با آفات و علف‌های هرز در ۷۲۳ هکتار مزارع گندم و جو  مازندران در سال زراعی جاری خبر داد.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در ۵۸۹ هکتار مزارع گندم استان، گفت: با آفات در ۵۱۵ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که ۴۸۵ هکتار آن علیه حلزون، ۱۵ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۱۵ هکتار با کرم مفتولی بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۴ هکتار و توام (دومنظوره) در ۵۰ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی تصریح کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد.

این مسؤول درباره مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در مزارع جو استان، بیان کرد: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در ۱۳۴ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در ۱۰۳ هکتار و کرم مفتولی در ۱۰ هکتار مزارع جو استان اشاره کرد و گفت: تاکنون علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۱۵ هکتار و پهن برگ در ۶ هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *