کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال مانگرو توسط صنایع پتروشیمی ماهشهر

پایگاه خبری DA1news: کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مانگرو با مشارکت و هزینه صنایع پتروشیمی ماهشهر در استان خوزستان اجرایی می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال مانگرو براساس انعقاد تفاهمنامه‌ای میان اداره منابع طبیعی و هلدینگ پتروشیمی ماهشهر در استان خوزستان انجام می‌شود.

رضا احمدی، کاشت درخت را از مسوولیت‌های اجتماعی صنایع و دستگاه‌هایی که آلایندگی ایجاد می‌کنند، دانست و اظهار داشت: تعداد شرکت‌های پتروشیمی در استان خوزستان بالا است و این صنایع باید براساس مسوولیت‌های اجتماعی خود که مترتب با قوانین افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی، قانون هوای پاک و اسناد بالادستی است در کاشت درخت و جذب کربن عمل کنند.

وی افزود: کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال مانگرو با نظارت دقیق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهشهر صورت می‌گیرد.

احمدی درباره گونه مانگرو گفت: مانگرو از گونه‌های آبزی و نادر جنگلی است که در پهنه‌های گلی می‌روید و نقش مهمی در اکوسیستم مناطق ساحلی، حفاظت از سواحل، اشتغالزایی و معیشت مردم بومی دارد.

بنابراین گزارش، مساحت جنگل‌های مانگرو یا حرا در بندر ماهشهر تا سال ۱۴۰۰ به حدود ۶۵۰ هکتار رسیده بود و صنایع پتروشیمی ماهشهر ظرف ۱۰ سال اخیر حدود ۵۰۰ هکتار حراکاری در سطح این منطقه انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *