پلت فرم رایگانی که به رویدادهای “سبز” کمک می کند

پایگاه خبری DA1news ابزار جدید رویدادهای سبز (GET) می‌تواند پایداری این مجالس را بهبود بخشد. این ابزار آنلاین که سال گذشته در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP 26) در گلاسکو راه اندازی شد، یک راه حل کاربرپسند است که می تواند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به دستیابی به اهداف کاهش استفاده شود. GET نتیجه همکاری نزدیک بین سازمان خلیج فارس برای تحقیق و توسعه (GORD)، محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (UNFCCC) است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، Conor Barry، مدیر UNFCCC گفت: “ابزار رویدادهای سبز که به عنوان پروژه ای برای کمک به سیستم سازمان ملل برای برنامه ریزی و ارائه رویدادهای پایدارتر متولد شده است، برای تبدیل شدن به ابزاری در دسترس همه ذینفعان علاقه مند در سراسر جهان تکامل یافته است. ما امیدواریم که به کاهش تأثیر رویدادهایی که همه ما ارائه می دهیم کمک کند و مشتاقانه منتظر بازخورد کاربران برای ادامه بهبود و گسترش آن هستیم.»

GET یک پلت فرم رایگان مبتنی بر وب است که به کاربران کمک می کند عملکرد پایداری رویدادها را ارزیابی کنند و ردپای محیطی خود را بهبود بخشند. خواه یک رویداد شخصی، شرکتی یا عمومی باشد، ابزار برای استفاده از آن نیازی به تخصص خاصی ندارد و دسترسی گسترده به آن را تضمین می کند. برای این منظور، شامل ویژگی هایی مانند چک لیست پایداری برای کاربران برای انتخاب اقدامات مختلف «سبز کردن» مربوط به رویداد خاص خود در منابع موجود است.

همانطور که این ابزار در اوایل سپتامبر رونمایی شد، دکتر Alhorr، رئیس موسس GORD، گفت: “ارزش ذاتی GET در ساده سازی فرآیندهای سخت مورد نیاز برای ارزیابی و بهبود پروفایل های پایداری رویدادها نهفته است.”

سبز کردن یک رویداد ممکن است شامل بررسی مقولاتی مانند حمل و نقل، محل اقامت، پذیرایی، محل برگزاری یا مصرف انرژی باشد: این ابزار همه این زمینه ها و موارد دیگر را در بر می گیرد. این سیستم نه تنها پیشنهادهایی برای حمایت از بهبود پایداری در همه این جنبه ها ارائه می دهد، بلکه (به صورت اختیاری) اجازه می دهد تا عملکرد سبز یک رویداد توسط شخص ثالث تأیید شود تا در صورت نیاز از اعتبار بالاتر اطمینان حاصل شود.

علاوه بر این، GET یک ماشین حساب ردپای کربن را ادغام می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد شده توسط یک رویداد قابل ارزیابی باشد. پس از اجرای پیشنهادات ابزارها برای کاهش ردپا و محاسبه میزان انتشار باقیمانده، برگزارکنندگان رویداد می‌توانند یک قدم فراتر رفته و تصمیم بگیرند که رویداد را کربن خنثی کنند (با جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای باقیمانده). یک گواهی برای کمک به سازمان دهندگان در ارتباط با این موضوع صادر می شود.

ایزابل ماراس از UNEP افزود: «رویدادها بخش مهمی از نحوه عملکرد سازمان ملل متحد و اجرای وظایفش است. به همین دلیل، GET ابزاری حیاتی برای کمک به سیستم سازمان ملل در انجام تعهدات و مسئولیت‌های گزارش‌دهی خود است، که اعتماد سازمان به ابزار جدید را تأیید می‌کند.

از طریق گزارش نهایی تولید شده توسط GET، پایداری رویداد را می توان به طور شفاف و قابل اعتماد اعلام کرد. GET برای استفاده در سراسر پروژه طراحی شده است: مرحله برنامه ریزی یک رویداد، طراحی فعالیت ها برای بهبود پایداری را اطلاع می دهد و به فعالیت های ارتباطی مرتبط با رویداد اعتبار می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *