ورود ذرت چاپر شده و نشده از 3 استان به اصفهان ممنوع شد

پایگاه خبری DA1news: هرگونه نقل و انتقال ذرت چاپر شده یا نشده از استان های کرمان، فارس و هرمزگان به استان اصفهان ممنوع است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد ‌کشاورزی شهرستان برخوار، به دلیل شیوع آفات قرنطینه خارجی(کرم برگخوار پاییزه) در استان های کرمان، فارس و هرمزگان هرگونه نقل و انتقال ذرت چاپر شده یا نشده به استان اصفهان ممنوع است.

بر اساس این گزارش، کرم برگخوار پاییزه از جمله آفات قرنطینه خارجی بوده که متاسفانه به تازگی در استان کرمان و فارس مشاهده شده است دارای میزبان های بسیار زیادی میباشد از جمله ذرت ،چغندر قند ،ارزن ،سیب زمینی ،سورگوم، سویا ،سیر ،سیب زمینی ،بادام زمینی ولوبیا و نیشکر، گندم و جو ….میباشد و در تراکم بالا بسیار خسارتزا میباشد .
لذا با توجه به پتانسیل بالای خسارت زایی، تهدید و آلودگی کشورهای همسایه و بعضی استان های همجوار (کرمان و فارس) ضمن اعلام هشدار به منطور ریشه کنی آفت و پیشگیری از ورود آن به استان اصفهان، هرگونه نقل و انتقال ذرت چاپر شده یا نشده از استان های کرمان (شهرستان ارزوئیه) و فارس (شهرستان داراب) و هرمزگان به استان اصفهان ممنوع میباشد‌.
همچنین مدیریت جهاد ‌کشاورزی شهرستان برخوار اعلام کرد: کشاورزان عزیز ضمن پایش مستمر مزارع خود بخصوص ذرت، در صورت مشاهده موارد مشکوک به این آفت در اسرع وقت با مدیریت جهاد کشاورزی یا مرکز جهاد حبیب اباد تماس حاصل فرمایید.