هدف آینده: مزارع پر از حشرات

پایگاه خبری DA1news: طیف گسترده ای از حشرات مفید در و روی خاک مزارع زراعی زندگی می کنند. آنها با هم شبکه ای از کمک کنندگان را تشکیل می دهند که رشد محصول را ارتقا می دهند.

به گزارش گروه علمی اخبار روزانه کشاورزی،‌جانینا هاینن در پایان نامه خود در دانشگاه علوم کشاورزی سوئد (SLU)، راه هایی را برای حمایت از این حشرات مطالعه کرد. از جمله، او محتویات معده سوسک های زمینی را تجزیه و تحلیل کرد. توصیه او گسترش تناوب زراعی با علف های چند ساله و کاهش شدت خاک ورزی است.

مزارعی که غذای ما در آن کشت می شود، زیستگاهی برای انواع موجودات کوچک است. اینها از دم فنری کوچک در خاک گرفته تا سوسک های زمینی بزرگتر که در سطح خاک در جستجوی طعمه پرسه می زنند. بسیاری از آنها برای تولید محصول ما مفید هستند. آنها مواد آلی را تجزیه می کنند و آن را در دسترس گیاهان قرار می دهند یا حشرات گیاهخوار را شکار می کنند که در غیر این صورت عملکرد ما را کاهش می دهند. شیوه های کشاورزی امروزی اغلب منجر به کاهش تعداد موجودات مفید می شود. با تمرکز بیشتر بر روی رشد آنها، می توانیم نیاز به کودهای شیمیایی و آفت کش ها را کاهش دهیم.

جانینا هاینن می گوید: «ما باید سعی کنیم سطح اختلالات مرتبط با شیوه های کشاورزی را کاهش دهیم و همزمان مقدار غذا و زیستگاه حشرات مفید را افزایش دهیم.

اما چگونه می توانیم به آن دست یابیم؟ این نیاز به دانش در مورد بوم شناسی حشرات مفید و چگونگی تأثیر آنها توسط روش های مختلف کشاورزی دارد.

خاک ورزی و تناوب زراعی
جانینا هاینن داده ها را از آزمایش های مزرعه ای در هالند و وسترا گوتالند در چندین فصل رشد جمع آوری کرد. در آنجا، او می‌توانست اهمیت سطوح مختلف شدت خاک‌ورزی، استفاده از کود، و تناوب زراعی را با یا بدون علف‌های چند ساله مطالعه کند.

او تله های دام درست کرد و حشرات و عنکبوت ها را روی زمین گرفت. بسیاری از اینها شکارچیانی هستند که حشرات دیگر را می خورند. او همچنین نمونه‌هایی از خاک گرفت تا موجودات موجود در خاک را که نقش مهمی در چرخه مواد مغذی ایفا می‌کنند، اما می‌توانند طعمه شکارچیان نیز باشند. او همچنین از توری برای جمع آوری حشراتی استفاده کرد که روی محصولات خود زندگی می کنند و می توانند برای ما مشکل ایجاد کنند. در مجموع، بیش از 90664 حشره و عنکبوت در آزمایشگاه توسط متخصص حشرات جرارد مالشر شناسایی شدند.

کی به چی میخوره
درک “چه کسی چه کسی را می خورد” در میدان برای درک تعاملات زیست محیطی بسیار مهم است. جانینا هاینن تجزیه و تحلیل DNA را روی محتویات معده سوسک های زمینی که اغلب شکارچی هستند انجام داد. یک روش ثابت شده برای وادار کردن این موجودات کوچک به استفراغ وجود دارد.

“من آنها را در یک لوله گذاشتم و لوله را فقط برای چند ثانیه در آب داغ غوطه ور کردم. این باعث استرس آنها و استفراغ آنها شد. این روش به ویژه جذاب است زیرا نیازی به کشتن این شکارچیان ندارد و می توان آنها را بدون آسیب به داخل رها کرد. پس از آن می توانم محتویات معده را با ابزارهای مولکولی تجزیه و تحلیل کنم.

نتایج نشان می دهد که ارگانیسم های بالا و زیر زمین بخشی از یک شبکه غذایی هستند. ارگانیسم های خاک برای حشرات شکارچی برای یافتن غذا در طول سال ضروری هستند تا بتوانند هنگام رشد محصولات در مزارع برای مصرف آفات حشرات حضور داشته باشند. تجزیه و تحلیل معده همچنین نشان داد که هرچه تنوع شکارچیان در مزرعه بیشتر باشد، کنترل بیولوژیکی حشراتی که به محصولات ما آسیب می‌رسانند و محصول ما را کاهش می‌دهند، بهتر است.

بر اساس این پایان نامه، کاهش شدت کشاورزی منجر به افزایش فراوانی و تنوع حشرات مفید می شود. بنابراین Janina Heinen توصیه می‌کند که کشاورزی باید بر افزایش تناوب زراعی با علف‌های چند ساله و کاهش خاک‌ورزی تمرکز کند تا منابع و زیستگاه تداومی برای حشرات فراهم شود.

جانینا هاینن می گوید: “مزارع را می توان به عنوان زیستگاه های مهم برای تنوع زیستی مدیریت کرد. من آینده ای را تصور می کنم که در آن زمین های کشاورزی مملو از حشرات است و ما از تعاملاتی که اکوسیستم هایی را تشکیل می دهند که به شدت به آنها وابسته هستیم قدردانی می کنیم.”

ترجمه: ن. حسینی