نوآوری برای بخش جهانی برنج/ تحقیقات عمیق راه حل مشکلات پیچیده

پایگاه خبری DA1news: محور نوآوری علمی و رهبری فکری باشید که مشکلات پیچیده را با تحقیقات عمیق حل کند.
به گزارش گروه علمی اخبار روزانه کشاورزی، زمان طولانی تحقیقات در بخش برنج – که بیشتر تحقیقات در افق 5 تا 10 ساله یا بیشتر امتداد دارند – به این معنی است که به طور مداوم برای ارزیابی تأثیرات فعلی و پیش بینی نیازهای آینده باید کار و تحقیق صورت گرفته و بایستی مشکلات نوظهور را پیش‌بینی و دستور کار تحقیق و توسعه بخش برنج را در پاسخ به آن هدایت کرد.

– برای ایجاد آینده‌نگاری و مدل‌سازی دقیق، با بهترین مدل‌های آب و هوایی، جمعیتی و اقتصادی ارتباط برقرار کنید.
– روی راه حل های سطح سیستم تمرکز کنید که بر تنوع عوامل، جغرافیایی، اقلیمی، خاک، ژرم پلاسم، سیستم های تولید و اجتماعی-اقتصادی پوشانده می شود.
– نوآوری‌های میان‌مدت تا بلندمدت را از طریق فناوری‌های ژنتیکی پیشرفته مانند مکانیسم‌های جدید مقاومت در برابر بیماری‌ها برای رفع محدودیت‌های بهره‌وری عمیق دنبال کنید.
– گردآوری و گردآوری مجموعه‌های «داده‌های بزرگ» برای ایجاد بینش‌های تازه در مورد وضعیت بخش برنج-کشاورزی-غذایی برای جهت‌های تحقیقاتی جدید و مداخلات سیاسی.

پرداختن به رابطه غذا، انرژی، آب
رابطه غذا- انرژی- آب چالشی ویژه برای تولیدکنندگان برنج است: آب برای برنج از سایر محصولات زراعی حیاتی تر است و اغلب مستلزم هزینه های بالایی برای دسترسی به آن و افزایش انرژی برای بالا بردن آب برای آبیاری و مکانیزه کردن عملیات است. به عنوان منابع بسیار قابل بحث، رقابت فزاینده ای از سوی دیگر بخش ها برای آب و انرژی برای تولید برنج در مواجهه با رشد جمعیت، شهرنشینی، تخریب زمین در مقیاس بزرگ و تغییرات آب و هوایی وجود خواهد داشت.

– استقرار مجموعه ای قدرتمند از ابزارها برای به حداکثر رساندن بهره وری استفاده از منابع مزارع مبتنی بر برنج و کاهش ردپای اکولوژیکی برنج ادامه داد.
– انواع برنج و سیستم های تولیدی را توسعه دهید که به نهاده های کمتری مانند آب، کود و آفت کش نیاز دارند.
– از پیشرفت‌های مکانیزاسیون برای رفع چالش‌های کمبود نیروی کار، تسهیل نقش کشاورزان زن و افزایش سودآوری استفاده کنید.
– توسعه، اتخاذ، و ترجمه فن آوری برای تسهیل استفاده از محصولات جانبی برنج (کاه، پوسته برنج) به عنوان انرژی یا محصولات تولید کننده خوراک دام، افزایش درآمد و ارائه مزایای زیست محیطی و پایداری.

کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی
سرمایه گذاری های کل بخش برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی در کشاورزی نسبت به سایر بخش ها مانند انرژی و حمل و نقل عقب مانده است. با این حال، یک بخش کشاورزی واقعاً پایدار تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که سرمایه‌گذاری مداوم در نوآوری‌ها برای کاهش و همچنین سازگاری با تغییرات آب و هوایی انجام شود.

– انواع برنج هوشمند با آب و هوا، تکنیک های مدیریت محصول پایدار، و فناوری هایی که وابستگی به نهاده هایی مانند کود نیتروژن و آب را کاهش می دهد، توسعه دهید.
– کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از تولید برنج با کاهش متان تولید شده توسط موجودات بی هوازی در سیستم های برنج غرقابی.
– کمک به گفتمان عمومی در مورد کاهش مسائل بهداشتی شهری ناشی از آلودگی هوا و آب در نتیجه شیوه های کشت برنج.
بر اساس تخصص در فرآیندهای بیوفیزیکی و بیولوژیکی برای به دست آوردن راه حل های قوی که در مواجهه با تغییرات آب و هوا و سیستم های تولید در حال تغییر ارائه شود.

تولید اطلاعات دقیق و تجزیه و تحلیل
در نگاهی دیگر حجم وسیعی از داده‌ها را در مورد عوامل بیوفیزیکی، بیولوژیکی و اجتماعی-اقتصادی زیربنای بخش برنج جهانی تولید و به آنها دسترسی پیدا شود. از طریق این اطلاعات، یک پایگاه شواهد پیشرفته ایجاد شده و که از طریق آن اکتشافات تحقیقاتی و نوآوری‌ها و همچنین مشاوره در مورد جنبه‌های حیاتی اقتصادی، مالی و سیاسی بخش برنج هدایت شود.

– با استفاده از یک رویکرد چند رشته‌ای، اطلاعات و تحلیل‌هایی را تولید کنید که درک بافت اجتماعی و اقتصادی سیستم‌های برنج – از مصرف خانگی تا سطوح سیاست‌گذاری – را برای هدایت توزیع جغرافیایی و واکنش بازار پیش می‌برد.
– برای استفاده عمومی داده‌ها و افزایش دسترسی به اطلاعات، خوراک‌های داده‌های پایه معادل را برای دولت‌ها، شرکای ملی تحقیقات کشاورزی و ترویج، و شرکای بخش خصوصی فراهم کنید.
– همکاری نزدیک با دولت‌ها، شرکای تحقیقات کشاورزی و ترویج، و بخش خصوصی برای ارائه اطلاعات متناسب با نیازهای خاص آنها بر اساس شرایط موجود و حاکم در مورد دسترسی آزاد و استفاده از دارایی‌های فکری مطابقت داده شود.
– به حداکثر رساندن تأثیر صفات منحصر به فرد و ژرم پلاسم

بانک بین‌المللی ژن برنج IRRI

بانک بین‌المللی ژن برنج در IRRI دارای بزرگترین کلکسیون برنج در جهان است – ذخیره عظیمی از مواد ژنتیکی برای رهبری مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه جهانی. IRRI بهترین موقعیت را دارد تا از این منابع برای کشف و تأیید ویژگی‌های جدید استفاده کند که هم برای کشاورزان و هم برای مصرف‌کنندگان مفید است.

– با استفاده از تکنیک‌های جدید اصلاح مولکولی مانند ویرایش ژن، ظرفیت ترکیب صفات با ارزش بالا را در نسل‌های جدید برنج ایجاد کنید.
– گونه های جدید را با ژن هایی غنی کنید که از آفات و بیماری های جدید محافظت می کنند و اثرات آن را کاهش می دهند.
– فرآیندهای هماهنگی را برای بررسی اثبات مفهوم و ارزش صفاتی که از طریق خط لوله اکتشاف IRRI یا شرکا به آنها دسترسی دارند، ایجاد کنید.
– صراحتاً پروفایل های محصول را متناسب با ترجیحات زنان، تمایلات بازار و ارزش غذایی آنها تنظیم کنید.
– تقویت مجدد خطوط لوله پرورش بر اساس شاخص های عملکرد بین المللی برای تحویل و هزینه.

 

ترجمه: مجید میری