محصولات كشاورزی در كشور شناسنامه‌دار می‌شوند

پایگاه خبری Da1news: سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور از شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی در کشور برای به حداقل رساندن نگرانی‌های مردم از بابت سلامت این محصولات خبرداد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، حسین رنجبر اقدم امروز در حاشیه آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای و ادوات کشاورزی که همزمان با یازدهمین نمایشگاه دام و طیور، آبزیان، دارو‌های دامپزشکی و صنایع وابسته در اهواز برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه محصولات توسط تولیدکنندگان و نمایش توانمندی‌ها در حوزه دام و طیور و کشاورزی است.

وی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در خوزستان که در صنعت کشاورزی پیشتاز است استقبال کرد و گفت: تامین نیازهای داخل و رسیدن به خودکفایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دام، طیور، نهاده‌های دامی و تجهیزات کشاورزی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در حوزه‌ نهاد‌های دامی و شیلات نیاز به خارج کشور کمتر شده است، افزود: محصولات کشاورزی که دارای استانداردهای لازم نیستند برای داخل کشور و صادرات استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی ارتقاء ضریب سلامت محصولات کشاورزی بوده که پایش محصولات کشاورزی در سامانه سماک از زمین کشاورزی تا سفره مردم در این سامانه انجام می‌شود.

دکتر رنجبر از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی در آینده نزدیک برای کاهش نگرانی مردم از سلامت محصولات کشاورزی در کشور خبرداد.

دهمین نمایشگاه بین المللی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای و باغبانی همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته با حضور ٩٠ واحد تولیدی و بازرگانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۴٨ واحد از صنف دام و طیور و آبزیان، ٣٧ واحد از صنف نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری گلخانه‌ای و ادوات کشاورزی و ۵ واحد از ادارات مرتبط با عنوان نمایشگاه از ١٣ استان کشور حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *