لزوم مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی در فصل پاییز

پایگاه خبری DA1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی خبری گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال گذشته و بهار و تابستان سال جاری، جمعیت بالایی از جوندگان به فصل پاییز منتقل شده اند لذا لازم است کشاورزان با حساسیت و دقت فراوان نسبت به مبارزه با آفت با همکاری جهاد کشاورزی اقدام کنند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، کیومرث اکبری طی این خبر توصیه کرد نواحی آلوده در اراضی آیش و نکات یا منتظر کشت انتظاری و کشت بهاره شخم عمیق زده شود و در کشت های سبز مانند یونجه و کلزا و… حتما لانه کوبی با ادوات مناسب انجام و سپس روشهای شیمیایی و غیر شیمیایی کنترل جوندگان بکار گیری شود.
مدیر حفظ نباتات روش شیمایی را شامل طعمه مسموم و سموم کارخانه ای ضد موش برشمرد.
وی روش غیر شیمیایی را شامل رهاسازي گاز کپسول، دود اگزوز، رهاسازي آب داخل لانه ها و تفاله چغندرقند و سایر طعمه مسموم های غیرشیمیایی بازار عنوان کرد.
کیومرث اکبری گفت: در صورتی که مبارزه به خوبی انجام نگیرد جمعیت جوندگان به حالت طغیانی درآمده و به کشت های سبز خسارت وارد خواهد کرد.
اکبری تصریح کرد: طعمه مسموم دولتی به اندازه کافی وجود دارد لاکن کشاورزان عزیز و کارشناسان دولتی و بخش خصوصی در خصوص تلفیق روش های مبارزه شیمیایی و غیر شیمیایی اهتمام داشته و مبارزه اصولی و علمی با آفت انجام گیرد.