خوزستان مهمترین مرکز ذخایر ژنتیکی و قطب‌ گیاهان زینتی است

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این استان گفت: خوزستان رتبه نخست کشور در تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای را دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محمد حسنی نسب  افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و فراهم بودن عوامل محیطی، این استان را می‌توان یکی از مراکز ذخایر ژنتیکی و قطب‌های اصلی گیاهان زینتی دانست.

وی افزود: سالانه بیش از ۳۶۵ میلیون شاخه گل بریده، انواع گیاهان زینتی و نشا در استان خوزستان تولید می شود.

حسنی نسب با اشاره به اینکه خوزستان در تامین نیاز بازار داخلی گیاهان زینتی سهم قابل توجهی را دارد ادامه داد: بخش دیگری از تولیدات استان برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص داده می‌شود.

وی اظهارکرد: استان خوزستان همچنین رتبه نخست تولید گیاهان گلدار گلخانه ای، رتبه دوم در تولید گل های شاخه بریده رز، مریم، گلایول، و شمعدانی و رتبه سوم را در تولید گل نرگس و انواع نشا در کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان حوزه باغبانی، معتقد هستند با توجه به ظرفیت گلخانه ای و طبیعت ملایمی استان خوزستان در نیمه دوم سال، این ظرفیت وجود دارد که با تلاش سخت کشاورزان و مهیا کردن شرایط برای آنها، تولید گیاهان زینتی به ۲ یا سه برابر افزایش یابد.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید