دستیابی به امنیت غذایی پایدار در گرو افزایش تولیدات بخش کشاورزی است

پایگاه خبری Da1news: دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات ضمن سخنرانی در نشست روز جهانی ایمنی غذا که در سالن همایش های هتل قلب تهران برگزار شد ، تغییر در مفهوم به گزارش اخبار کشاورزی Da1news، امنیت غذایی را پس از وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز غذا جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و اکنون به یک سلاح تبدیل شده است.
وی با بیان این مطلب که امروز بحث امنیت غذایی در تامین و تولید غذا خلاصه نمی ‌شود بیان داشت: دسترسی، سلامت، مصرف، ثبات و پایداری ۴ مولفه مهم امنیت غذایی است و دسترسی آسان و اقتصادی غذا برای آحاد مردم در این زمینه مهم است.
وی ایران را به لحاظ برخورداری از منابع طبیعی ، کشوری ثروتمند خواند و بیان داشت: از ۱۳ اقلیم در دنیا، ۱۱ اقلیم در کشور ایران موجود است؛ در زمینه تنوع زیستی ایران ۸۳۰۰ گونه دارد که این تعداد گونه موجود در کشور از مجموع گونه های تمام کشورهای اروپایی نیز بیشتر است.
وی دستیابی به امنیت غذایی پایدار را در گرو افزایش تولیدات بخش کشاورزی دانست و بیان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۰۰ میلیون تن افزایش تولید غذا داشتیم که ۵۵ تا ۶۰ درصد آن مربوط به افزایش دانش و رسوخ دانش در بخش کشاورزی بوده است.
دکتر خیام نکویی با بیان این مطلب که تولید غذا و دانش بنیان شدن بخش کشاورزی از مسیر بهره وری و رسوخ دانش و فناوری در بخش می‌گذرد افزود: خودکفایی در محصولات راهبردی از طریق انقلاب بهره وری و رسوخ دانش مدرن و بومی ممکن است.
وی ابراز امیدواری کرد نتایج این نشست موجب تحول در ارتقای سلامت جامعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *