نیکبخت بعد از ۳۲ سال تجربه به ایستگاه وزارت رسید

پایگاه خبری DA1news: محمدعلی نیکبخت در سال ۶۲ لباس جهادگر افتخاری به تن پوشید و به سال ۶۸ فعالیت رسمی خود را در جهادسازندگی آغاز کرد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، اندکی پیش از این رییس دولت سیزدهم محمدعلی نیکبخت را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت جهادکشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، که در صورت جلب اعتماد بهارستان، عازم ساختمان طالقانی خواهد شد.

زاده هامون اولین قدم خدمت را بر زمین سیستان زد؛ مدیریت جهادسازندگی شهرستان‌های دلگان، نیک‌شهر، چابهار و زابل نیکبخت را نامزد صندلی ریاست جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان کرد. وی در سال‌های فعالیت در استان، اجرای طرح‌های بزرگ زنجیره ارزش گوشت به مقدار ۱۰۰ هزار تن و تولید میوه‌های گرمسیری و تسهیل تجارت مرزی محصولات کشاورزی با پاکستان و افغانستان برای افزایش سرمایه‌گذاری، تولید و صرفه‌جویی ارزی به همراه اشتغال ۲۰ هزار نفری را برای سیستان و بلوچستان تدارک دید.

نیکبخت در ادامه کار به سال ۸۹ معاون برنامه‌ریزی، امور اقتصادی و بین‌الملل وزیر جهادکشاورزی وقت شد و هم‌زمان عضویت در شوراها و کمسیون‌های ملی را بر عهده گرفت.

نیکبخت در اواخر دهه ۹۰ شمسی برای اجرای اَبَرطرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان، دیگر‌ بار عازم زادگاهش شد و مسوولیت جهادکشاورزی استان را پذیرفت.

با وزارت ساداتی‌نژاد در جهادکشاورزی قرعه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به نام نیکبخت افتاد و جهادگر سیستانی راهی تهران شد.

آنگاه که سرگذشت خودنوشته محمدعلی نیکبخت ضمیمه سوابق او می‌شود از وی چهره‌ای عمل‌گرا و سرسخت به نمایش می‌گذارد؛ به پا خاسته از منطقه محروم و تقدیرا درد آشنا. در برنامه‌ای که معاون پارلمانی رییس‌جمهور برای دفاع از گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور در رسانه‌ها منتشر ساخت؛ پایبندی نیکبخت به اجرای طرح‌های زیرساختی در مناطق کم‌برخوردار، پررنگ و برجسته است، اضافه بر آن، حمایت مجامع و اصناف کشاورزی از این گزینه دولت، حاوی نکات قابل تامل است؛ «تعامل‌گرایی، سابقه روشن و موثر و آشنایی با نظام تصمیم‌سازی و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی» در این اظهارات به چشم می‌خورد.

حال، صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران انتظار دارند مدیر ارشد کشاورزی ایران، تصمیمات تحول‌آفرین و اثر‌گذار را از روی میز وزارت به میدان عمل کشاند و برنامه‌های راهبردی وزارت جهادکشاورزی را جامه عمل بپوشاند.

محمدعلی نیکبخت حالا، بخت نخست این آزمون انتظار است؛ ۳۲ سال تجربه به ایستگاه وزارت رسیده است و چراغ سبز خانه ملت روزشمار این آزمون را به کار خواهد انداخت.

یادداشت: صالح صلحی – پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *