تدوین ۲۰ اولویت مهم برای توسعه بخش کشاورزی

به گزارش DA1news: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهادکشاورزی از تدوین ۲۰ اولویت مهم برای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی اراضی کشاورزی کشور سنددار شوند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سید مجید موسوی عصر سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد تا با صدور اسناد کشاورزی شرایطی را فراهم کند که بهره‌بردار بتواند با سند زمین خویش از بانک تسهیلات بگیرد تا بتواند به افزایش تولید بیاندیشد.

وی بیان داشت: وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با جدیت پیگیر اجرای برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به شکل جهادی برای پیشبرد توسعه بخش کشاورزی ۲۰ اولویت مهم تدوین کرده است.

موسوی در ادامه بر اهمیت الگوی کشت تاکید کرد و گفت: مهمترین موضوع مورد نظر وزیر جهادکشاورزی که آن را عامل رکود و عقب‌ماندگی بخش کشاورزی می‌داند، اجرایی نشدن الگوی کشت است.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی نوسانات قیمت در برخی محصولات کشاورزی در فواصل مختلف سال نبود همین الگوی کشت بوده است، بر همین جهت اگر بتوانیم الگوی کشت را با مسایل اقتصادی پیوند بزنیم، مشکلات و موانع پیش روی بخش کشاورزی از بین خواهد رفت.

مشاور وزیر جهادکشاورزی در ادامه به موضوع مهم کشاورزی قراردادی پرداخت و اظهار داشت: از دیگر سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی اجرایی شدن کشاورزی قراردادی است، ما انتظار داریم استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های مدیریتی و کارشناسی در حوزه کشاورزی قراردادی به رتبه نخست کشور دست یابد.

وی بیان داشت: به شکل سلسله مراتب مراکز خدمات و مدیران جهادکشاورزی استان قزوین باید پیگیر موضوع کشاورزی قراردادی باشند و این مهم با جدیت پیگیری شود.

به گفته موسوی، وزیر جهاد کشاورزی از اول بودن رتبه استان قزوین در رفع تداخل اراضی کشور همواره تقدیر و تشکر کرده و خواهان استمرار این روند است که باید مورد توجه کارکنان این سازمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در وزارت جهاد کشاورزی برای یک سال گذشته رقم خورد و قیمت‌گذاری که روی گندم اعلام شد، به اندازه پنج سال پرداخت کشاورزان بود، چراکه اعتقاد داریم محصول گندم ترازوی دیگر بخش‌های کشاورزی است و باید مورد اهتمام واقع شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: یکی دیگر از سیاست‌های وزیر جهاد کشاورزی توجه به مراکز جهادکشاورزی است که باید از نظر ماشین‌آلات بروزرسانی شوند، بر همین اساس از همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین می‌خواهیم که به این مهم اهتمام ورزند.

وی در پایان از اقدامات رضا افلاطونی رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تقدیر و تشکر کرد و برای محمدحسین عطایی سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آرزوی موفقیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *