برگزاری نشست هم اندیشی کشاورزی،تغــییر اقلیم و نقش زنــان روستایی و عشایری

پایگاه خبریDA1news: همزمان با هفته جهانی کارآفرینی،دفترتوسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری بامشارکت انجمن زنان کارآفرین، نشست‌هم‌اندیشی کشاورزی،تغــییراقلیم‌ونقش زنــان روستایی و عشایری را برگزار کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛در این نشست مریم طهماسبی مشاور وزیر و مدیر کل مدیرکل دفتر توسعه کشاورزی زنان روستایی و عشایری که با حضور مشاوران وزیر در امور زنان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی،مشاور امور زنان‌سازمان‌منابع‌طبیعی وآبخیزداری کشور، مشاورامور زنان سازمان امور اراضی کشور، انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران و کارشناسان مسئول امور زنان روستایی استانها به صورت حضوری و مجازی شرکت کردند؛ بابیان نرخ فعالیت اقتصادی زنان ومردان درایران وسهم اشتغال دربخش کشاورزی، به بیان چالش‌های زنان در بخش کشاورزی، تغییرات اقلیم و راهبردهای آن برای کسب وکارهای زنان روستایی و عشایری پرداخت.

سپس شیرین پارسی ورهایی رییس و مشاور کارگروه کشاورزی ومحیط زیست انجمن زنان کارآفرین در خصوص تغییرات اقلیم و میزان آسیب پذیری زنان در مواجه با آن سخنانی را ارائه کردند.

در ادامه این نشست هم اندیشی، مباحث استانداردسازی کشاورزی خرد، امنیت تولید و فروش، رفع موانع راه اندازی کسب وکار وآموزش های نوین همراه با نظارت از جمله راهکارهایی برای رفع موانع کسب و کارهای خرد زنان روستایی از سوی انجمن زنان کارآفرین ارائه شد.

سپس نمایندگان سازمان و ارگانهای مدعو با بیان پتانسیل­های سازمان های متبوع وزمینه­ های همکاری در راستای هم ­افزایی برای توسعه کسب وکارهای زنان روستایی پیشنهادات خود را ارائه کردند.

گفتنی است:دفترتوسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به منظور بهره ­مندی از خردجمعی‌ اندیشمندان،صاحبنظران و مسائل زنان‌روستایی وعشایری برای شناسایی مسایل،رفع چالش­ها،بهبود فرایندها و پایداری اهداف توسعه، تصمیم به راه اندازی اتاق فکری تحت عنوان انجمن خبرگی زرعا (زنان روستایی و عشایری ایران) کرده که اولین جلسه آن با این رویداد جهانی مصادف شد. همچنین ایران نیز همزمان با170 کشوردنیادر هفته جهانی کارآفرینی برای ترویج، تشویق، رشد و توسعه کارآفرینی برنامه ­های خود را اجرا می کند.