با همکاری جوامع محلی صورت گرفت؛ کاشت بذر بادام جنگلی در مراتع نقده

پایگاه خبری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: با همکاری جوامع محلی بذر بادام در هفت هکتار از ذخیره‌گاه سلطان یعقوب و پارک جنگلی خلیفان شهرستان نقده کاشته شد.

به زارش اخبار روزانه کشاورزی، سعید رحمان‌پور اظهار کرد: در راستای غنی سازی مراتع و کاشت درختان مثمر با همکاری جوامع محلی در ۲ هکتار از ذخیره‌گاه سلطان یعقوب این شهرستان بذر بادام جنگلی کاشته شد.

وی اضافه کرد: در اقدامی دیگر با همکاری دوستداران منابع طبیعی این شهرستان، در پارک جنگلی روستای خلیفان این شهرستان نیز در پنج هکتار بذر بادام جنگلی کاشته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده گفت: غنی سازی مراتع با درختان مثمر جنگلی می تواند نقش مهمی در حفظ و احیای این مراتع داشته باشد و ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، نفوذپذیری آب باران را در خاک نیز افزایش دهد.

وی افزود: از ویژگی مهم این گونه‌ این است که نیاز آبی بسیار کمی دارد و تنها در ۲ تا سه سال اول پس از کاشت نیاز به آبیاری دارد و به همین دلیل مراقبت از آنها در مقایسه با سایر گونه‌ها بسیار آسان تر است.

وی با قدردانی از دوستداران منابع طبیعی و اعضای هیات های ورزشی در این آیین کاشت بذر درختان جنگلی ادامه داد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

شهرستان نقده ۷۴ هزار هکتار مراتع و پوشش گیاهی ملی را به خود اختصاص داده است که در این میان ۱۱۰ هکتار ذخیره گاه وجود دارد.

محوطه جنگلی و تفرجگاه سلطان یعقوب نقده با مساحت بیش از ۱۱۰ هکتار در پنج کیلومتری جنوب این شهر و در نزدیکی روستای بالخچی این شهرستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید