امنیت غذایی کشور با بیمه محصولات کشاورزی گره خورده است.

پایگاه خبری Da1news: مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران با اظهار این که صندوق بیمه کشاورزی استان سال گذشته ۳۵۸میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده غرامت پرداخت کرد ،گفت: این میزان تا چهار برابر بیشتر از حق سهم دریافتی از تولید کنندگان است.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، هوشنگ حیدر نژادیان در حاشیه جشنواره فرهنگی و ترویجی بیمه کشاورزی کشور در بابلسرافزود : بانک کشاورزی همسو با رویکرد دولت و تاسی از منویات مقام معظم رهبری سال گذشته ۶۱ هزار فقره به مبلغ ۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز پرداخت کرده است .

وی با توضیح این که بخشی از تسهیلات و اعتبارات در حوزه فرزند آوری،ازدواج، ودیعه مسکن و اعتبارات تکلیفی در اشتغال و کار آفرینی بوده است، بیان داشت : از آن جایی که مازندران استان کشاورزی است ، تمام تلاش امسال برای مهار تورم و رشد تولید ،همکاری و مشارکت بانک کشاورزی با بخش های تولید کنندگان و بهره برداران کشاورزی بیشتر خواهد بود.

وی به اهمیت فعالیت بیمه محصولات کشاورزی که بیشترین کمک دولت به کشاورزان در این بخش است، اشاره کرد و گفت: پارسال ۳۵۸میلیارد ریال به کشاورزان استان غرامت پرداخت شد که تا چهار برابر بیشتر از حق سهم بیمه دریافتی از کشاورزان بوده است.

حیدر نژادیان پدیده خشکسالی مازندران را در سال زراعی جاری را بسیار جدی تر توصیف کرد و گفت: در همین راستا صندوق بیمه کشاورزی با حمایت های ویژه دولت درخدمت کشاورزان و بهره برداران است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران بیمه محصولات کشاورزی با بیان این که با نو اندیشی کارشناسان ، شاهد رشد این صندوق هستیم ، گفت: امنیت غذایی با بیمه محصولات کشاورزی گره خورده است ، با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییر اقلیم ، به خصوص شرایط کم بارشی و تشدید خشکسالی رویکرد ها به بیمه محصولات کشاورزی امسال متفاوت و در حمایت بیشتر از کشاورزان است.

حیدر نژادیان نقش صندوق بیمه کشاورزی برای اطمینان بخشی به سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را محوری دانست و گفت: صندوق بیمه کشاورزی از سوی دولت نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی یکی از اثرات بیمه صندوق بیمه کشاورزی را تضمین امنیت و کاهش خطر پذیری فعالیت های کشاورزی دانست و گفت: تولید کنندگان در خط مقدم کشاورزی هستند ، کارگزاران و ارزیابان بیمه کشاورزی به طور یقین متناسب با واقعیت اقتصادی کشاورزی هر منطقه در جهت پرداخت غرامت به درستی در حمایت کشاورزان ورود پیدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *