افلاطونی خبر داد: نقشه جامع کاربری اراضی بزودی آماده می‌شود

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نقشه جامع کاربری اراضی با همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در دست تهیه است که بزودی آماده می‌شود.
.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در سی و ششمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: اقدامات در کمیسیون‌های رفع تداخلات باید پلاک محور باشد و اگر براساس بلوک‌ها انجام شود، باید در قالب پلاک‌های ثبتی جانمایی و در سامانه بارگذاری شود.
وی افزود: از ظرفیت مشاوران، ناظران و کارگروه‌های تفسیر در استان‌ها استفاده شود و هر شهرستان حداقل دو یا سه پلاک در هفته رفع تداخل انجام دهد.
وی با بیان اینکه ملاک ارزیابی عملکرد استان‌ها سامانه است و همه اقدامات استان‌ها باید در سامانه ثبت شود، گفت: در مورد مساحت پلاک‌ها و تعداد پلاک‌ها دقت نظر وجود داشته باشد تا همخوانی در این زمینه وجود داشته باشد.

نبود نقشه مانع اجرای رفع تداخلات نیست
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست گفت: نبود نقشه مانع اجرای رفع تداخلات نیست.
وی افزود: تکلیف واحدهای ثبتی است که قبل از طرح پرونده در کارگروه شهرستانی تکلیف محدوده ثبتی و نقشه ثبتی را مشخص کنند، در مناطقی که نقشه ثبتی وجود دارد، نقشه ثبتی ملاک عمل است و در جایی که نقشه ثبتی وجود ندارد اگر قبلا برای منابع طبیعی اجرای مقررات شده است همان مبنای عمل خواهد بود و در مناطقی که نه نقشه ثبتی وجود دارد و نه مقررات منابع طبیعی اجرا شده است حدود عرفی ملاک عمل خواهد بود.
صفدر کشاورز اضافه کرد: برای زمین مرجع کردن پلاکهای ثبتی و تولید نقشه ثبتی هیچ محدودیت اعتباری نداریم و هر استانی نیازمند اعتبارات در این زمینه باشد، مبلغ مورد نظر در اختیار استان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اصل و اساس کار ما در حوزه‌های ثبتی محدوده‌های ثبتی است و هر استانی قبل یا بعد از کمیسیون نیازمند زمین مرجع کردن پلاکهای ثبتی باشد، اعتبار لازم را دریافت خواهد کرد.
سی و ششمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نمایندگان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و برخی از معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور به صورت حضوری و استان‌های خراسان شمالی، یزد، قزوین، زنجان و قم به صورت وبیناری در مرکز آموزش سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.