اجرای احکام قضایی قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز  برون سپاری می شود

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برون‌سپاری اجرای احکام قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال جاری اجرایی می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی در نشست هم اندیشی و بررسی نحوه انعقاد قرارداد برون سپاری با بیان این مطلب، افزود: بایستی مصوبات کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری اجرا شود که این مهم با تعامل سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در جهت حفاظت از اراضی کشاورزی میسر خواهد شد.
وی افزود: براساس نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال بایستی احکام قطعی شده و قلع و قمع در استان به طور جدی برای اجرا پیگیری شود و لازم است مسئولان استانی با استفاده از ظرفیت لازم جهت مبارزه با ساخت وسازهای غیرمجاز ، نسبت به اجرای این احکام اقدام کنند.
قلنجی تاکید کرد: تأمین امکانات و ماشین آلات مورد نیاز برای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از مشکلات مدیریت‌ اموراراضی استان است که بایستی از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی استان نیز جهت اجرای این احکام استفاده شود که بتوان فعالیت حوزه حفظ وصیانت ازاراضی کشاورزی را با قدرت و توان بیشتری ادامه داد .
وی با اشاره به عملکرد و دستاوردهای خوب سال اخیر در بحث شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی گفت: از سیاست‌های اصلی سازمان امور اراضی کشور، حفظ و صیانت از اراضی کشاوری با هدف تأمین امنیت غذایی کشور و برخورد جدی با سوداگران است.
در این جلسه در مورد ایجاد قرارداد و نحوه انعقاد جهت اجرای احکام قضایی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بحث و تبادل نظر شد.