صدور گواهی تاییدیه محصولات و فناوری های نانویی کشاورزی محور

پایگاه خبری Da1news: با تصویب هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی، گواهی تاییدیه محصولات و فناوریهای نانویی کشاورزی محور، توسط کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی صادر می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با عنایت به مزین شدن سال 1401 به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و ضرورت اهتمام در بهره برداري از ظرفیت فناوري نانو در حل مشکلات حوزه کشاورزي و منابع طبیعی و عطف به مأموریت کمیته راهبردی پیرو ابلاغ “سند راهبردی و اساسنامه کمیته راهبردي فناوري نانو در کشاورزي و منابع طبیعی” در اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی؛ ساماندهی و مانع زدایی فرایند ارزیابی (از جمله ایمنی و اثربخشی ناشی از نانویی بودن) محصولات و فناوریهای نانویی کشاورزی محور و همچنین ایجاد وحدت رویه بین این کمیته و نهادهای متولی در امر ثبت و صدور جواز-پروانه در بخش کشاورزی در اولویت فعالیتهای سال جاری قرار گرفت.

کمیته راهبردی به عنوان یک کمیته مرجع علمی-اجرایی دارای مرجعیت از جانب مقام عالی وزارتی جهت ساماندهی رسوخ محصولات نانویی در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از بلاتکلیفی فناوران، اقدام به ارزیابی این محصولات نموده و برای محصولات مورد تأیید “گواهی تأییدیه نانویی” صادر می نماید. پس از صدور این گواهی، نهادهای متولی طبق روال مرسوم و مطابق با مأموریت مصوب خود نسبت به صدور و یا عدم صدور جواز-پروانه محصول مربوطه اقدام می نمایند.

با آغاز این فرآیند و صدور گواهی تأییدیه این محصولات، فرصت مناسبی برای توسعه، جاری سازی آینده دار فرایند تولید، تجاری سازی و رسوخ ایمن این فناوری به بازار خواهد بود که به حول و قوه الهی می تواند در آینده نزدیک هدف کمیته راهبردی نانو وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد زیست بوم کسب و کار دانش‌بنیان فناوری نانو در کشاورزی و منابع طبیعی را محقق نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *