بازنگری تعیین قیمت خرید تضمینی گندم به روز دوشنبه موکول شد

پایگاه خبری Da1news:  مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد: جلسه بازنگری تعیین قیمت خرید تضمینی گندم به دلیل تداخل با جلسه هیات دولت، به روز دوشنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایرنا «علی‌قلی ایمانی» درباره تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، افزود: براساس آنالیزهای انجام شده برحسب نرخ تورم و افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم نیازمند اصلاح است تا قیمت خرید تضمینی سایر کالاها نیز اصلاح شود.

درباره نرخ پیشنهادی اظهار داشت: اکنون هر کیلوگرم گندم با قیمت ۱۳ هزارتومان از کشاورزان خریداری می شود که با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه های تولید از جمله سم، کود، بذر، کرایه کمباین و نوسان نرخ دلار، قیمت پیشنهادی برای خرید هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار تومان است.

وی، یکی از علل اصلاح قیمت گندم را جلوگیری از قاچاق این محصول دانست و گفت: در صورت عدم اصلاح نرخ گندم و سایر محصولات کشاورزی، باید شاهد قاچاق این کالاها به دلیل نوسان نرخ ارز باشیم.

به گفته ایمانی، آنالیز نرخ گندم توسط دستگاه های مختلف از جمله معاونت زراعی وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد ملی گندمکاران و نظام مهندسی کشاورزی انجام شده است.

وی درباره برداشت گندم تصریح‌کرد: اکنون برداشت گندم از سرباز استان سیستان و بلوچستان شروع شده و به استان های شیراز و بوشهر رسیده است، اما اکنون برداشت گندم به شکل نوبرانه بوده و به‌تدریج این روند افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: در حال حاضر جلسه بازنگری تعیین قیمت خرید تضمینی گندم به دوشنبه آینده موکول شده است که در صورت برگزاری زودتر این جلسه نرخ جدید برای اطلاع عمومی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *