مقابله با کم آبی، از لایروبی انهار تا طرح تامین آب کشاورزی در خوزستان

پایگاه خبری Da1news: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان گفت: در سال گذشته برای مقابله با کم آبی در استان اقدامات گوناگونی صورت گرفت که از جمله آن می توان به طرح تامین آب کشاورزی و بهسازی کانال های عمومی و لایروبی انهار اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عباس ساکی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته طرح های کوچک تامین و انتقال آب ۷ ایستگاه با اعتبار ۱۱۱ هزار و ۹۵۳ میلیون ریال در استان انجام شده است.

وی ضمن اشاره به بحران کم آبی استان در سال گذشته افزود: از اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران کم آبی استان در سال گذشته، می توان به ایجاد استخرهای خاکی اضطراری برای تامین آب و استحمام دام های سبک و سنگین به حجم ۷۲۰ هزار متر مکعب و با عتبار ۱۰۹ هزار میلیون ریال اشاره کرد.

ساکی در ادامه به بهسازی کانال های عمومی و لایروبی انهار و زهکش ها اشاره و بیان کرد: در سالی که گذشت طرح های بهسازی کانال های عمومی و انهار سنتی شامل لایروبی انهار به طول ۴۹۰ کیلومتر و احداث و بهسازی به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ هزار و ۷۶ میلیون ریال و لایروبی انهار و زهکش ها به حجم یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۶۰ متر مکعب با اعتبار ۲۹۱ هزار میلیون ریال انجام شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین به طرح تامین آب اضطراری کشاورزی با هدف مقابله با کم آبی در استان با اعتبار ۶۰۰ هزار میلیون ریال اشاره و اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این طرح می توان به خرید و اجرای خطوط انتقال آب به طول ۶۲ کیلومتر، مرمت و بازسازی ۶ رشته قنات در سطح شهرستان های اندیکا و باغملک، احداث و بهسازی کانال های آبیاری به طول ۴ کیلومتر و یک باب تکمیل استخر ذخیره آب مجتمع گلخانه ای باغملک اشاره کرد.

ساکی در خاتمه به دیگر اقدامات انجام شده در طرح تامین آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: احداث و ترمیم ۶ باب استخر ذخیره آب، احداث جاده بین مزارع به طول ۸۰۰ متر و اعتبار یک هزار و ۹۵۰ میلیون ریال و تجهیز و نوسازی اراضی سنتی در سطح ۱۰۷ هکتار و با اعتبار ۳۷ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *