الباقی سهم خرید دولتی چای ، به زودی تسویه می‌شود

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در سال جاری ۲۶ تن چای خشک تولید شده است گفت: حدود ۸۸۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران در حدود ۹۸ درصد، پرداخت والباقی که سهم خرید دولتی است با تامین بودجه، به زودی تسویه می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی رئیس سازمان چای کشور  اظهار داشت: امسال بالغ بر 116 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری و بالغ بر 26 هزار تن چای خشک تولید شد.

وی با بیان اینکه بهای خرید برگ سبز چای امسال بالغ بر 949 میلیارد تومان شده است، گفت: حدود 880 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و الباقی که سهم خرید دولتی است با تامین بودجه، به زودی تسویه می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه هم اکنون کار اصلاح، احیاء و به زراعی باغات چای کشور در حال انجام  شدن است، گفت: به منظور افزایش تولید و حمایت از چایکاران و کارخانجات چای برنامه‌های مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 4 درصد به چایکاران، تقویت مکانیزاسیون با پرداخت تسهیلات 4 درصد با بازپرداخت 3 ساله و تسهیلات 7 درصد با بازپرداخت 3 ساله به کارخانه داران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین امضا تفاهمنامه بیمه عشایری و روستایی، بیمه تکمیلی چایکاران بیش از 50 سال و بیمه بهسازی احیاء باغات چای رها شده از دیگر اقدامات حمایتی در نظر گرفته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *