سرما و یخبندان در راه است

به گزارش DA1news: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:سرما و یخبندان ۳۶۰ شهر کشور را فراگرفت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سازمان هواشناسی اعلام کرد: کمینه دمای هوا در ۳۶۰ شهر و ایستگاه هواشناسی در ۲۸ استان کشور به زیر صفر درجه رسیده است که در این بین «بویین‌ومیان‌دشت» در اصفهان با دمای ۱۹.۹- درجه سلسیوس سردترین شهر کشور شد.

داده‌های سامانه پایش و دیدبانی وضع هوای سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد، صبح امروز دمای هوا در ۲۷ شهر و ایستگاه هواشناسی کشور سردتر از ۱۰- درجه و دمای ۱۶۳ ایستگاه بین ۵- تا ۱۰- درجه سلسیوس بوده است.

این شرایط در حالی است که در شبانه‌روز گذشته «زرآباد» در سیستان‌و بلوچستان با دمای ۲۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور شد.

پس از آن شهرهای راسک، بندرعباس و چابهار در جنوب به ترتیب با دماهای ۲۶.۷، ۲۶ و ۲۵.۶ درجه سلسیوس در صدر شهرهای گرم کشور قرار گرفتند.

تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهرها

همچنین سازمان هواشناسی اعلام کرد: به دلیل سکون نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا چهارشنبه در کلان‌شهرها ادامه دارد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: به دلیل سکون نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا چهارشنبه در کلان‌شهرها ادامه دارد.

از چهارشنبه سامانه بارشی به تدریج از غرب وارد کشور می‌شود و در غرب، جنوب‌غرب، جنوب، شمال‌غرب و شمال خلیج‌فارس سبب بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید می‌شود.

بارش برف و کولاک از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۴ تا ۱۵ دی) در برخی استان‌ها را شاهد خواهیم بود.

این شرایط جوی روز چهارشنبه درچهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه در کرمانشاه، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو و مدیریت حامل‌های انرژی در دستورکار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *