دمای جهانی به بالاترین حد خود می رسد

پایگاه خبری DA1news: دمای جهانی دوازده ماه متوالی به آستانه 1.5 درجه سانتیگراد رسیده یا از آن فراتر رفته است.

به گزارش گروه بین الملل اخبار روزانه کشاورزی،دمای جهانی دوازده ماه متوالی به آستانه 1.5 درجه سانتیگراد رسیده یا از آن فراتر رفته است. سال گذشته همچنین بالاترین میانگین دمای جهانی تا کنون را با موج گرمای قابل توجه در اروپا و سایر مناطق به ثبت رساند.
بر اساس گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک (C3S) که توسط مرکز اروپایی پیش بینی های هواشناسی میان برد به نمایندگی از کمیسیون اروپا با بودجه اجرا شده است، ژوئن 2024 دوازدهمین ماه متوالی است که دمای جهانی به 1.5 درجه سانتی گراد بالاتر از میانگین پیش از صنعتی شدن می رسد. از اتحادیه اروپا

میانگین دمای جهانی در دوازده ماه گذشته (ژوئیه 2023 – ژوئن 2024) بالاترین رکورد ثبت شده است، 0.76 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین 1991-2020 و 1.64 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین پیش از صنعت.

در اروپا، ژوئن 2024 با دمای 1.57 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سالهای 1991-2020، دومین گرمترین ژوئن در تاریخ ثبت شده بود. اروپای جنوب شرقی و ترکیه بیشترین ناهنجاری ها را تجربه کردند، در حالی که اروپای غربی، ایسلند و شمال غربی روسیه شاهد دمای نزدیک یا کمتر از متوسط ​​بودند.

در سطح جهانی، افزایش قابل توجه دما در شرق کانادا، غرب ایالات متحده آمریکا و مکزیک، برزیل، شمال سیبری، خاورمیانه، شمال آفریقا و غرب قطب جنوب ثبت شد. برعکس، شرق اقیانوس آرام استوایی دماهای کمتر از حد متوسط ​​را تجربه کرد، که نشان‌دهنده لانینیا در حال توسعه بود، اگرچه دمای هوای اقیانوس در بسیاری از مناطق به طور غیرعادی بالا باقی ماند.

دمای سطح دریا (SST) که به طور میانگین در ژوئن 2024 بین 60 تا 60 درجه شمالی بود، به رکورد 20.85 درجه سانتیگراد رسید که پانزدهمین ماه متوالی SSTهای بی سابقه برای ماه های مربوطه خود را نشان می دهد.

در حالی که سایر مجموعه‌های داده ممکن است به دلیل حاشیه‌های کوچک و تغییرات مجموعه داده‌ها به‌طور کامل با رگه ۱۲ ماهه مطابقت نداشته باشند، مهم است که توجه داشته باشید که محدودیت‌های ۱.۵ درجه سانتی‌گراد و ۲ درجه سانتی‌گراد در توافق‌نامه پاریس به‌عنوان بلندمدت (بیست و تا بیست) در نظر گرفته شده‌اند. اهداف سی ساله
توجه به این نکته ضروری است که محدودیت های 1.5 درجه سانتی گراد و 2 درجه سانتی گراد در توافقنامه پاریس به عنوان اهداف بلندمدت (بیست تا سی ساله) در نظر گرفته شده است.