هر گونه اقدام حمایتی بایستی در راستای الگوی کشت باشد

پایگاه خبری DA1news: مشاور معاون وزیر در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی هر گونه اقدام حمایتی بایستی در راستای الگوی کشت انجام شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید حسنی مقدم مشاور معاون وزیر در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در نشست روند اجرای الگوی کشت استان قزوین افزود: از یکسال گذشته که اجرای طرح الگوی کشت در کشور شروع شده روند خوبی در عملیاتی کردن این طرح شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: نگاه به طرح الگوی کشت مثبت شده و در راستای اصلاح آن در حرکت هستیم.

حسنی مقدم یادآور شد: مهمترین محدودکننده کشت منابع آبی است که چاره ای جز مدیریت این منابع با اجرای الگوی کشت وجود ندارد چرا که بایستی تولید را مدیریت کرد.

مجید حسنی مقدم افزود: شبکه‌سازی خوبی در جهت اجرای طرح الگوی کشت انجام شده و تاکنون دو هزار مروج ، محقق و کارشناس برای اجرای این طرح شناسایی و به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی و تشکل ها به عنوان خط مقدم تولید نقش مهمی در اجرا و تکمیل الگوی کشت دارند بیان داشت: برای اجرای این طرح و سایر برنامه ها بایستی تشکل ها نیز همراه شوند.

مشاور معاون وزیر در امور زراعت یادآور شد: یک از برنامه های مکمل در کنار طرح الگوی کشت،کشاورزی قراردادی است چرا که کشاورزان نبایستی دغدغه ای برای تولید داشته باشند.

حسنی مقدم افزود: در اجرای طرح الگوی کشت از همه ظرفیت دستگاههای مرتبط بایستی استفاده و مطالبه گری داشته باشیم تا بتوان از فرصت ها برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی یادآور شد: شناسنامه بهره برداران یکی دیگری از مواردی است که برای اجرای طرح الگوی کشت مورد نیاز است و تاکنون طرح شناسنامه دار کردن باغات در سطح کشور آغاز شده که این طرح بایستی در بخش زراعت و سایر بخش های کشاورزی دیگر نیز اجرایی شود.

 

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین