آخرین مهلت برای اخذ QR code محصولات باغی اعلام شد

پایگاه خبری Da1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آخرین مهلت ثبت نام به منظور دریافت کد شناسه (QR code) برای برخی از محصولات باغی در سامانه سماک پانزدهم اسفندماه سال جاری است.

به گزارشاخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، جاوید عباسی با اشاره به اینکه این محصولات باغی شامل انگور، سیب درختی، خرما، مرکبات، پسته، انار و کیوی است، تصریح کرد: تا تاریخ مذکور حتما باید قرارداد باغدار و یا صادر کننده با مسئول فنی منعقد و در سامانه بارگذاری شود.

به گفته وی؛ براساس قرارداد مذکور می بایست عملیات اجرایی از جمله مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی مطابق دستور العمل های فنی انجام و ثبت شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: داشتن کد شناسه (QR code) برای صادرات برخی از محصولات کشاورزی از آخر شهریور ماه سال آینده الزامی می باشد.

عباسی افزود: علاوه بر محصولات باغی مذکور، داشتن کد شناسه برای فلفل دلمه ای، بادمجان، خیارسبز، گوجه فرنگی و کرفس گلخانه ای و فضای باز و برنج با اهداف صادراتی نیز الزامی است و کشاورزان باید قبل از کشت نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: زمانی برای این محصولات کد شناسه صادر خواهد شد که حداقل دو ماه از تاریخ عقد قرارداد متقاضی و مسئول فنی گذشته باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه محصولاتی زراعی و باغی که شهریور سال آینده برداشت می شوند حتما باید دارای شناسه محصولات باشند، گفت: صادر کنندگان محصولات مذکور نیز لازم است از همین تاریخ نسبت به شناسایی تولید کنندگان (باغداران و کشاورزان) محصولات صادراتی خود اقدام و تهمیدات لازم به منظور اخذ شناسه به عمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *