میانگین خسارت علف های هرز در  ایران حدود 25 درصد برآورد شده است

پایگاه خبری DA1news: علف های هرز یکی از مهمترین عوامل خساتزاری زنده باعث کاهش عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار روزانه کشاورزی، دکتر نوشین نظام آبادی رییس بخش تحقیقات علف های هرز موسسه گیاهپزشکی کشور با حضور در بین خبرنگاران حاضر در پنجمین تور رسانه ای سازمان تات به وظایف و دستاوردهای این بخش پرداخت.

دکتر نظام آبادی در ابتدای سخنان خود گفت: تحقیقات علف های هرز از سال 1319 در ایران آغاز شده و تاکنون پیشرفت های متعددی در زمینه حل مشکلات در خصوص علف های هرز به دست آمده است.

رییس بخش تحقیقات علف های هرز افزود: محیط های طبیعی منشا علف های هرز بشمار می رود و تداخل آنها با گیاهان زراعی و فعالیت های انسانی، نتیجه واکنش به فشارهای در سرایط طبیعی بود است.

وی افزود: علف هرز، گیاهی است که در زمان و مکان نامطلوب می روید و در فعالیت انسان ایجاد اختلال و خسارت می شود. میانگین خسارت علف های هرز در محصولات کشاورزی ایران حدود 25 درصد برآورد شده است

دکتر نظام آبادی در خصوص پیشرفت حل مشکل علف های هرز گفت: بخش تحقیقات علف های هرز ، با ارائه راهکارها و دستور العمل های مناسب و به روز توانسته است در جهت کنترل علف های هرز در محصولات کشاورزی صورت دهد.

وی افزود: استفاده از سامانه های هوشمند در مدیریت نوین علف های هرز و آینده پژوهی در خصوص آن و همچنین تهیه نقشه نقاط و مزارع آلوده به این چالش از دیگر موفقیت های بخش دانست.

رییس بخش تحقیقات علف های هرز در بخش دیگری از موفقیت های مرکز گفت: بررسی و کارایی و آزمایشات ثبت بیش از یکصد علف کش برای کنترل شیمیایی علف های هرز محصولات زراعی مختلف با تاکید بر روی علف های هرز کم خطر برای محیط زیست و کشاورزان از موفقیت های بده دست آمده توسط محققان بخش علف های هرز بوده است.

دکتر نوشین آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که درباره علف کش های غیر استاندارد در بازار نهاده های کشاورزی گفت: طبق قانون تمامی علف کش ها باید مورد آزمایش قرار گرفته و بعد از ثبت آن می تواند برای ارائه به بازار نهاده های کشاورزی وارد شوند ودر غیر این صورت طبق مقررات توسط مجاری قانونی جمع آوری می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *