مهاجر عنوان کرد: افزایش بهره وری با اجرای دستورالعمل فنی مدیریت مصرف آب

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در طرح کشاورزی کم نهاده با استفاده از مدیریت علمی و تجارب فنی کسب شده می توان مصرف آب را تا 50 درصد کاهش داد و این نشان از همکاری محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و کشاورزان موفق است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، علیرضا مهاجر پس از بازدید از مزارع کم نهاده گندم در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفت: این طرح به کل کشور در قالب یک دستورالعمل فنی ابلاغ شده است و امید است با اجرای آن بتوانیم مصرف آب کشاورزی را بصورت فوق العاده ای مدیریت نماییم.

وی با اشاره به سابقه این طرح افزود: شروع این طرح از خراسان رضوی و به همت محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان بوده است و نتیجه مشهود آن اکنون در این مزرعه و مزارع دیگر کشور که طبق دستورالعمل تهیه شده عمل کرده اند کاملا مشهود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: هرزمان محققان در عرصه و در کنار کشاورزان قرار گرفته اند شاهد افزایش بهره وری بوده ایم و امیدواریم سازمان تات با همین روشی که در پیش گرفته است جلو رفته و محققان در کنار کشاورزان بتوانند نتایج درخشانی را رقم بزنند.