قاسمی توضیح داد: طرح جهاد میدانی محققان و مزارع نوآور بهره ور

پایگاه خبری DA1news: دومین نشست خبری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با سخنان محمدمهدی قاسمی معاون سازمان تات و رئیس موسسه برگزار شد. دراین نشست قاسمی به تاثیر فعالیت خبرنگاران، پایگاه های خبری، خبرگزاریها و روزنامه های کثیرالانتشار در انتشار و انعکاس فعالیتهای موسسه و در نهایت کشاورزی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ابتدای سخنان خود گفت: یکی از مهمترین و موثرترین کانالهای ارتباطی موسسه با بهره برداران و کشاورزان، خبرنگاران و اصحاب رسانه است و با برنامه ریزی هایی که روابط عمومی موسسه طراحی و اجرایی خواهد کرد ارتباط مستمر و مفیدی با خبرگزاریها و رسانه های تخصصی و خصوصی کشاورزی است و امید داریم این ارتباط سازنده و اثرگذار بیشتر و بهتر باشد.

طرح جهاد میدانی محققان

محمدمهدی قاسمی در ادامه به اهم فعالیت های موسسه پرداخت و گفت: از مهمترین طرح های در حال اجرا موسسه «طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید« است.

وی افزود: این طرح در جهت اشاعه دانش و یافته های تحقیقاتی با مشارکت مردم طراحی و شیوه نامه آن در ابتدای بهار امسال (1403) جهت اجرا به سازمان های جهاد کشاورزی استانهای سراسر کشور ابلاغ گردیده است.

قاسمی در توضیح اجرای فاز اول این طرح گفت: اجرای فاز یک این طرح در بهار امسال با برگزاری 1160 کارگاه حل مسئله در مزرعه و بر اساس اولویت های اجرایی و نیز عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی اجرا شد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه افزود: کارگاه های اجرا شده در بخش زراعت 492، باغبانی 281، دام و طیور و شیلات 235، منابع طبیعی 152 کارگاه برگزار گردیده که این کارگاه ها در 246 شهرستان، 407 دهستان و با حضور 11082 کشاورز توسط 438 محقق خبره برگزار و انجام پذیرفت.

مزارع نوآور بهره ور پایگاهی برای ترویج

محمدمهدی قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود در دومین نشست خبری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص مزارع نوآور بهره ور گفت: تاکنون 131 مزرعه نوآور بهره ور ثبت و گواهینامه دریافت نموده اند که این مزارع موجب ارتقا بهره وری و بهبود سطح کمی و کیفی تولید و یا خدمت می شود.

قاسمی هدف از ایجاد مزرعه نوآور بهره ور را شناسایی، سازماندهی، توانمدسازی برشمرد و گفت: از دیگر اهداف ایجاد مزرعه نوآور بهره ور ایجاد شبکه کشاورزان نوآر بهره ور و توسعه ارتباط سازمان یافته با موسسات و مراکز تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان برای بهره مندی از ظرفیت های دانشی دانست.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه چشم انداز توسعه مزراع نوآور بهره ور تا سال 1405 برشمرد و گفت: تا کنون ایجاد و فعال سازی 1000 مزرعه نوآور بهره ور با تحت پوشش قرار دادن 25هزار کشاورزی کشاورز تابعی در سطح کشور اجرایی شده و طی سالجاری نیز 200 واحد فعال خواهد شد و در سال 1404 برنامه برای ایجاد 300 واحد و در سال 1405، 350 واحد مزراع نوآور بهره ور ایجاد و فعال خواهد شد.

ویدئو گزیده ای از این نشست را ببنید: