خیام نکویی: تمهیدات لازم برای حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی فراهم شود

پایگاه خبری Da1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تات گفت: حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و معاونت‌های ذی‌ربط سازمان تات در حوزه وزارت‌خانه مکلف هستند تمهیدات لازم جهت حمایت از این بخش را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل؛ سید مجتبی خیام نکویی 20 اردیبهشت در جلسه شورای راهبردی که با حضور رؤسای مؤسسات تحقیقاتی کشور برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های شرکت کشت و صنعت مغان در حوزه محصولات فناورانه، آرندی و مرکز نوآوری می‌تواند در توسعه و شکوفایی شرکت مؤثر باشد.

خیام نکویی با بیان اینکه پشتوانه اجرایی تحول کشاورزی ایران سازمان تات است، افزود: یکی از اهداف اصلی ما افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است که این هدف با بهره‌گیری از علم و فناوری محقق می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از جمله استعدادهای اقتصادی استان و کشور محسوب می‌شود؛ ولی صنایع تبدیلی به عنوان حلقه مفقوده هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

سید مجتبی خیام نکویی خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی با رویکرد صادرات در شرکت کشت و صنعت در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد ارزش‌افزوده نقش کلیدی دارد. هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنایع تبدیلی و تکمیلی از حمایت‌های سازمان تات برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان تات با تأکید بر اینکه هم اکنون در کشور ظرفیت دانش‌بنیانی در بخش کشاورزی بسیار بالا است، گفت: برای تحول در این حوزه، باید زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با چالش‌های موجود فراهم شود. وی راه‌اندازی هنرستان کشاورزی، آموزش مدیران و تورهای علمی را در توانمندسازی زیرساخت‌های آموزشی مؤثر دانست.