حمیدرضا جهان تیغ از طرح ها تعاون روستایی استان اردبیل بازدید کرد

پایگاه خبری Da1news: مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان مرکزی از طرح ها و زیرساخت های تعاون روستایی استان اردبیل بازدید به عمل آورد.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از پات، حمیدرضا جهان تیغ مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بهمراه، ابوالفضل دشتبانی مدیر، حشمتی معاون فنی و بازرگانی، خلیق رییس اداره خدمات فنی و کشاورزی، منصور خیاوی کارشناس ساختمان و تاسیسات تعاون روستایی استان اردبیل، برزگر رییس شهرستان اردبیل، علوی مدیر عامل اتحادیه استان از طرح های ارائه شده و زیرساخت های استان از جمله ۲واحد مجتمع انبارهای سرد ۵ هزارتنی کمی آباد سازمان و سورتینگ مجهز سیب زمینی اتحادیه استان، انبارهای سازمان در نیار، اتحادیه دامداران استان، طرح های شهرستان های نمین و دامداران مشگین شهر و خلخال بازدید کردند.

ابوالفضل دشتبانی مدیر تعاون روستایی استان اردبیل در این بازدید دو روزه با اشاره وضعیت موجود طرح ها و زیرساخت های استان گفت: هرکدام از انبارهای سرد دارای ۱۲ سلول مجزا با ظرفیت هرکدام حدودا ۴۰۰ تن برای نگهداری سیب زمینی است.

وی ضمن ارائه گزارشی از راه اندازی سورتینگ سیب زمینی با مشارکت اتحادیه مرکزی گفت: این سورتینگ مجهز که قابلیت ۲۰۰ تن شستشو و سورت در سایز های متفاوت سیب زمینی در دو شیفت در روز را دارد به دلایل مختلف، بلااستفاده مانده است که با مشارکت اتحادیه های مرکزی می توان با تکمیل و اضافه نمودن دستگاه فرآوری سیب زمینی از جمله چیپس و فرنچ فرایز با هزینه ای حدودا پنجاه میلیارد ریال آن را فعال و به بهره برداری رساند. چرا که وجود این انبارها برای کشاورزان و تولید کنندگان استان لازم و ضروری بوده و در جهت ارائه خدمات به آنان امری حیاتی است.

دشتبانی در ادامه افزود: استانداری، مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداری اردبیل برای یکی از انبارهای ۵ هزارتنی مبلغ ده میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در خواست اعتبار نموده است که در صورت تخصیص نسبت به تبدیل یکی از این انبارها به سردخانه اقدام خواهد شد.

دشتبانی مدیر استان با بیان اینکه ملک ۶۹۰۰ متری اتحادیه اردبیل و ۲۶۰۰متری شرکت سرعین با داشتن ظرفیت های بسیار بالا و با قدمت بیش از چهل سال در بهترین و مرغوب ترین نقطه مرکزی شهر و با ارزش یکصد میلیارد تومانی بدون بهره برداری بهینه مغفول مانده است گفت: استان از ظرفیت های زیرساختی بالایی برخوردار می باشد و مشارکت اتحادیه های ملی و شبکه عظیم تعاونی ها می تواند در توسعه استان ها خیلی مفید باشد.

در خاتمه و پس از بحث و بررسی تمامی جوانب پیرامون موضوعات مذکور، حمیدرضا جهان تیغ مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان مرکزی ضمن ضمن ارائه رهنمودهای لازم و استقبال از طرح ها و زیرساخت های تعاون روستایی استان، ظرفیت های زیرساختی استان را خوب ارزیابی کرده و قول مساعد داد موارد مطروحه را با مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و واحدهای فنی مطرح نموده و در جهت جلب حمایت سازمان و اتحادیه های مرکزی در توسعه استان و مولدسازی زیرساخت ها تلاش نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *