تصویب کلان پروژه؛ کودهای فناورانه و آفت کش های نانویی تولید می شود

پایگاه خبری DA1news: کلان پروژه «تولید فناورانه کود و آفت کش نانویی» و طرح هاي ذيل آن در جلسه کمیته علمی فنی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بررسی و تصویب شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در شصت و ششمین جلسه کمیته علمی- فنی پژوهشگاه که روز دوشنبه، ۸ مرداد ماه به منظور بررسی و تصویب کلان پروژه های پیشنهادی برگزار شد، احسان شکری، سرپرست بخش نانوتکنولوژی کشاورزی پژوهشگاه و راهبر کلان پروژه «تولید فناورانه کود و آفت کش نانویی»، اهداف و گام های عملیاتی برای رسیدن به اهداف فناورانه اولویت دار و تقاضا محور این کلان پروژه را مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد که در تدوین این کلان پروژه، رویکردها و جهت گیری های جدید پژوهشگاه، مبنای برنامه ریزی و آسیب شناسی فعالیت های سابق بخش در حوزه اثر بخشی بوده و بر این اساس با تکیه بر ظرفیت های علمی و عملیاتی بخش نانو، موسسات پژوهشی سازمان تات، دانشگاه ها و نیز توانمندی های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان به دنبال افزایش رسوخ فناوری نانو و اثربخشی محصولات آن در حوزه نهاده های کشاورزی کود و سموم هستیم.

در ادامه اعضای کمیته با بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطروحه، ضمن تایید و توافق بر کلیات کلان پروژه «تولید فناورانه کود و آفت کش نانویی» و طرح هاي ذيل آن، از اقدام به موقع پژوهشگاه برای ورود جدی به این حوزه قدردانی کردند و تمرکز بر توسعه نانوکودها، نانوآفت کش ها و نانو بیوآفت کش ها را با تکیه بر تجربیات و خروجی های موفق گذشته بخش نانوتکنولوژی و همچنین در نظر داشتن اقتصاد بازار خواستار شدند. گفتنی است، تاكنون اجرای پنج كلان پروژه در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به تصويب رسیده و تصويب پنج كلان پروژه ديگر در دستور كار كميته علمي و فني پژوهشگاه قرار دارد.