۱۷ اتحادیه تخصصی و ۶ اتاق اصناف کشاورزی در کرمانشاه فعال است

پایگاه خبری Da1news: مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با ۱۷ اتحادیه تخصصی و ثبت قانونی ۶ اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها، رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایرنا «ایرج صفایی» با بیان اینکه استان کرمانشاه همچنان در ایجاد ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در کشور پیشتاز است؛ از تشکیل ۲ اتحادیه و یک اتاق صنفی در شهرستان های استان در هفته آینده خبر داد.

وی اضافه کرد: با تشکیل این ۲ اتحادیه و یک اتاق اصناف کشاورزی، از ۱۴ شهرستان استان هشت شهرستان صاحب اتاق اصناف می‌شود.

صفایی در ادامه بر رعایت مفاد قانونی اساسنامه و دستورالعملها توسط اتحادیه و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان های استان تاکید کرد و از مدیران و نمایندگان تشکلها کشاورزی خواست در مراجع تصمیم گیر و نشست های تخصصی با حضور همیشگی نهایت تلاش خود در راستای منافع بهره برداران کشاورزی استان داشته باشند.

مدیر تعاونی روستایی استان کرمانشاه همچنین از مدیران تعاونی روستایی شهرستان های باقیمانده خواست هرچه سریعتر با اتصال به سامانه “سبک” نسبت به بار گذاری مدارک و کسب صدور مجوز پرونده تشکیل اتاق اصناف، همچنین شناسنامه کردن باغات و سایر محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

صفایی توضیح داد: نظام صنفی کشاورزی به عنوان ساختار و شبکه ای که منافع قانونی، صنفی و اجتماعی کل بهره برداران را پیگیری می کند، منطبق با وظایف مقرر شده قانونی خود در جهت ارتقای سطح مهارت و دانش اعضا و کشاورزان و همچنین سطح تکنولوژی، در مواردی همچون چگونگی استفاده از ظرفیت های حوزه فن آوری و دانش بنیان در بخش کشاورزی، برنامه ریزی و ورود می نماید.

به گزارش ایرنا؛ در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *