یکی از اهداف روستا بازار کاهش واسطه‌گری

پایگاه خبری DA1news: بازدید عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از روستا بازار شرکت تعاونی کشاورزی دامداران صنعتی شهرستان نظرآباد
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پات، دکتر هادربادی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی بهمراه مصدقی مدیر تعاون روستایی استان البرز و جوانمردی دبیر دفتر هیات مدیره از غرفه های روستا بازار شهرستان نظرآباد بازدید کردند.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حاشیه بازدید از غرفه ها گفت: یکی از اهداف روستا بازار کاهش واسطه‌گری برای عرضه محصولات و کاهش قیمت مصرف‌کننده و همچنین رشد اقتصاد روستاییان میباشد.

دکتر هادربادی خاطر نشان کرد: در قالب طرح« روستابازار» شرایطی فراهم شده که تولیدات روستایی در قالب فروشگاه های ثابت از طریق امکانات فروشگاهی سازمان تعاون روستایی عرضه شود؛ اما لازم است در ساختار و فرایند تامین، توزیع و بازار رسانی محصولات بازنگری به عمل آید، به گونه ای که حضور تولید کنندگان در تمامی مراحل فوق پررنگ واثر گذار باشد.

در ادامه مصدقی مدیر استان، ضمن تشریح فعالیتهای غرفه های روستا بازار اظهار کرد: روستا بازار شهرستان نظرآباد ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور مقامات استانی و در فضایی به وسعت ۲۰۰۰ متر زمین و با هدف حذف دلالان ، واسطه ها افتتاح و در حال فعالیت می باشد. با راه اندازی این روستابازارها بهای تمام شده محصولات برای مصرف کننده کاهش می یابد و اشتغالزایی برای روستائیان فراهم می شود.
وی خاطر نشان کرد: سود واقعی ناشی از فروش محصولات کشاورزی در روستابازار نصیب کشاورزان‌ می شود و هدایت مستقیم محصولات کشاورزی به سمت مصرف کنندگان وضعیت اقتصادی کشاورزان را توسعه و تقویت می کند. بازارهای روستایی باید با هدف خودکفایی کشاورزان و توانمندسازی آنان ایجاد شوند.

در خاتمه نشست تخصصی در محل دفتر روستابازار با حضور عضو هیات مدیره، مدیر استان البرز، رئیس بازرگانی، رئیس اداره شهرستان نظرآباد، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی کشاورزی دامداران صنعتی شهرستان نظرآباد، در خصوص مسائل و مشکلات روستابازار و غرفه داران و چگونگی برطرف نمودن چالشها و تقویت روستابازار به نکات مهمی اشاره و به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *