بیش از یکهزار میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شد

پایگاه خبری DA1news: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعاون روستایی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان زعفران، پنبه و زیتون کار کشور از سوی این سازمان پرداخت شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پات، دکتر رضا نامنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پایان خرید توافقی محصولات زعفران، پنبه و زیتون افزود: از این مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد مطالبات پنبه کاران و ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: همچنین با پرداخت ۷۰ میلیارد تومان بابت محصول زیتون مطالبات این کشاورزان تسویه شده است.

دکتر نامنی ادامه داد: امسال ۲هزار و ۶۷۰ تن زیتون، ۵۲هزار و ۹۴ تن پنبه و ۲۷ تن زعفران در قالب خرید حمایتی از کشاورزان خریداری شده است.

وی یادآورشد: محصول زعفران مربوط به کشاورزان استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، پنبه استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان و زیتون قزوین، گیلان و زنجان است.

نامنی بیان کرد: سازمان تعاون روستایی بعنوان پشتیبان بخش کشاورزی هرجایی که نیاز باشد قبل از اینکه مشکلی برای کشاورزان به وجود بیاید ورود و نسبت به خرید محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعاون روستایی گفت: هر سال شورای قیمت گذاری قیمت ۲۸ قلم محصولات کشاورزی را برای خرید تضمینی تعیین می‌کند که هرجایی که محصولات کشاورزی به خرید قیمت تضمینی برسد این سازمان ورود و نسبت به خرید اقدام می‌کند.

نامنی افزود: در برخی از مناطقی که محصول به خرید تضمینی نرسد مشابه زعفران، پنبه و زیتون به صورت حمایتی که بالاتر از قیمت تضمینی است خرید انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سیاست سازمان تعاون روستایی این است که هرجایی تولید مازاد بر مصرف و محصول روی دست کشاورزان بماند با ورود خود در راستای حمایت از کشاورزان اقدام به خرید محصول می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعاون روستایی گفت: سازمان تعاون روستایی در تلاش است به رسالت خود در راستای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان عمل کند.

نامنی افزود: برداشتن موانع پیش روی تشکل‌های تعاون روستایی در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی آنها در دستور کار سازمان و وزارت جهاد کشاورزی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعاون روستایی گفت: نگاه تیم مدیریتی جدید سازمان مرکزی برداشتن موانع پیش روی این سازمان در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی تعاون روستایی است.

نامنی با اشاره به دریافت چارت ساختاری برای ستاد مرکزی در سال ۹۶، یادآورشد: در حال حاضر نیز به دنبال چارت تفصیلی برای ستاد و استان‌ها هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعاون روستایی گفت: به طور یقین دغدغه‌های همکاران در استان‌ها دیده می‌شود و تلاش و گام‌های موثری در راستای کاهش مشکلات پرسنلی برداشته خواهد شد.

در این آئین عبدالحسین خلعتی بعنوان مدیر تعاون روستایی استان بوشهر معرفی و از خدمات سید محسن معروف قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *