پیش بینی تولید ۲۰۰۰ تن گل زعفران در شهرستان فاروج

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فاروج با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت زعفران گفت : پیش بینی می‌شود ۲۰۰۰ تن گل زعفران( طلای سرخ ) از سطح ۳۲۰۰ هکتار از کشتزارهای فاروج برداشت شود .

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج، ابراهیم شمشیری سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فاروج در ادامه افزود : سطح زیر کشت بارور شهرستان فاروج ۳۲۰۰ هکتار است و پیش بینی تولید ۲۰۰۰ تن گل ، ( ۲۳ تن نگین زعفران ) در این شهرستان است که رتبه نخست استان را از نظر سطح زیر کشت و تولید را در اختیار دارد .

شمشیری همچنین اظهار داشت : برای ساماندهی بازار فروش و حمایت از زعفران کاران ، از سال ۱۳۹۹ بازارچه گل زعفران در فاروج راه اندازی شده که سال جاری ، پنجمین سال فعالیت این بازارچه خواهد بود .
در این بازارچه گروهی متشکل از نمایندگان جهادکشاورزی، تعاون روستایی، زعفران کاران و غرفه داران قیمت روز گل زعفران را در ۲ نوبت صبح و عصر تعیین و در تابلو بازارچه اطلاع رسانی می نمایند.

فاروج قطب سوم زعفران کشور بوده و از نظر صنایع تبدیلی و تکمیلی ، دارای ۷ واحد فرآوری و بسته بندی زعفران با ظرفیت سالانه ۴.۶ تن نگین زعفران است.

 

با تشکر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی