طاهری: مخالف افزایش سطح زیر کشت در امور باغبانی هستیم

پایگاه خبری DA1news: تور آموزشی ترویجی انتقال کشت محصولات باغی به محیط های حفاظت شده در آبیک با حضور رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی، طاهری رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: سازمان تات و موسسه تحقیقات علوم باغبانی مخالف افزایش سطح زیر کشت در امور باغبانی هستیم.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی طی بازدید از گلخانه تحت کشت محصولات باغی به محیط های حفاظت شده(سایبان) در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اگر فعالیت ها و استفاده از تکنولوزیهای باغبانی موجب افزایش سطح زیر کشت شود حمایتی از طرف دولت صورت نخواهد گرفت  و ما در سازمان تات مخالف این رویه هستیم اما برای حمایت از افراد باتجربه و زبده در امور باغبانی مخصوصا  کشت محصولات باغی در محیط های حفاظت شده (سایبان) باید دولت به گونه ای حمایت شوند.

وی افزود: در خصوص کشت محصولات باغی به محیط های حفاظت شده (سایبان) اگر این تکنولوژی باعث افزایش سطح زیر کشت شود باید با استفاده از قوانین و مقررات، نظارت نهادهای دولتی بیشتر و بهتر شده تا از هدر رفت و استفاده از آب، خاک و دیگر مقوله های تاثیر گذار در کشاورزی جلوگیری شود.

 

مشروح این گفت را در ویدئو زیر ببنید: