کسب رتبه نخست آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی طی دو سال متوالی

پایگاه خبری Da1news: رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در اولین جلسه شورای تحقیقات از کسب رتبه نخست آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی طی دو سال متوالی خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اولین جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور جبرئیل برادری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، صلاحی اردکانی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، معاونین، روسای بخش های تحقیقاتی و تعدادی از محققین و اعضای هیات علمی مرکز و معاون پژوهشی دانشکده کشاورزی ابوریحان دانشگاه تهران در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

در این جلسه سیلسپور عضو هیات علمی مرکز به بیان نتایج بدست آمده از تحقیقات خود و همکاران مرکز در زمینه استفاده از آبهای نامتعارف در حوزه کشاورزی پرداخت و تاکید کرد: این آب ها آلودگی خاک و محصولات کشاورزی را به فلزات سنگین در بر خواهد داشت که مهمترین فلزات سنگین که باعث آلودگی محصول و خاک می شود، سرب و کادمیوم است.

بیان نیازهای پژوهشی و آموزشی تعدادی از شهرستان ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها موارد مورد نیاز خود را بیان داشتند.

در بخش سوم جلسه، گزارشی از عملکرد معاونت آموزش در سال 1401 مطرح شد؛ محمدی معاون آموزش مرکز با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت ها و اقدامات آموزشی و ترویجی صورت گرفته در سال گذشته و کسب رتبه های برتر کشوری را در این حوزه بیان داشت و گفت: ۴۴ رقم جدید زراعی توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران ظرف ده سال اخیر به بخش کشاورزی معرفی شده است.

وی به ارتقای رتبه آموزشی این مرکز اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی و‌ بررسی های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، این مرکز در زمینه آموزش بهره برداران در حوزه کشاورزی از رتبه ۳۰ در سال ۱۳۹۵ به رتبه یک در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در کشور دست یافته است..

جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته با بیان نظرات خود و ارائه راهکارهای لازم نظرات خود را در مورد هر سه دستور جلسه بیان داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *