نقش مهم ماشین سازی بادله در صنعت کشاورزی منطقه ای

پایگاه خبری DA1news: کشاورزی به عنوان یکی از عوامل اساسی در حفظ امنیت غذایی جامعه شناخته می‌شود و قطعا بدون زراعت، تولید مواد غذایی به صورت کافی و با کیفیت مناسب برای جامعه ممکن نیست.
کشورهای مختلف جهان از زراعت به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد خود استفاده می‌کنند با ورود تکنولوژی به صنعت کشاورزی، بهبود چشمگیری در عملکرد و تولید و کیفیت محصولات کشاورزی و باغی بوجود آمده است.
خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی گفتگوی اختصاصی با یکی از مدیران شرکت گروه تولیدی ماشین سازی بادله که نقش مهمی در صنعت کشاورزی دارد، انجام داد که در این گزارش خواهید خواند.
شرکت تولیدی ماشین سازی بادله طبرستان تولید کننده تراکتور و ادوات و دنباله بندهای کشاورزی در استان مازندران مستقر می باشد.

*سال ۱۳۶۷ آغاز فعالیت شرکت ماشین سازی بادله
صادق کاظمی یکی از مدیران گروه ماشین سازی بادله آغاز فعالیت این شرکت تولیدی را از سال ۱۳۶۷ در بحث زمینه ماشین های کشاورزی دانست و در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما گفت:شروع فعالیت شرکت با دو محصول با طراحی ها مختص خود در حوزه کشاورزی بوده است.

وی یکی از تولیدات را سمپاش های فلزی و دیگری ریتواتورها با سیستم آفست کشویی که تنها تولید کننده در زمان خاص خود در این بخش بودیم.

*تولیدات جدید با تنوع بیشتر در بازار
این طراح مکانیک با بیان اینکه طی سال های گذشته شرکت بادله طبرستان تلاش کرده تا تولیدات خود را با نوع جدید تر وبا تنوع بیشتر در بازار ارائه کند.

کاظمی ادامه داد: بیش از ۹ نمونه رتیواتور مختلف و سم پاش ۵مدل مختلف برای کارکردهای مختلف در شرکت بادله طبرستان تاکنون تولید شده است.

*اولین تولید کننده سم پاشی های هیدرولیک حرفه ای در کشور
وی اظهار داشت:اولین تولید کننده سم پاشی های هیدرولیک حرفه ای در کشور در ماشین سازی بادله تولید شده است و همچنین سم پاش های سنسوری هم توسط این تیم تولید شده است.
کاظمی اضافه کرد:رتیواتور تولیدی در این شرکت از ابعاد یک متر و ۲۰ تا ۴ متر آفست است .

*اولین تولید کننده در زمینه ساقه خرد کن برای حفظ محیط زیست
مدیر شرکت گروه ماشین سازی بادله با اشاره به اینکه اولین تولید کننده در زمینه ساقه خرد کن از عرض یک و ۲۰ متر تا چهار متر است،ادامه داد: ساقه خردکن با قابلیت جمع آوری و بقایای موجود باغ ها تولید شده است و بقایای خردشده به منظور تولید انرژی و کود کمپوست جمع آوری می شود و همچنین به حفظ محیط زیست کمک شایانی می کند.
کاظمی ساقه خرد کن زراعی،ساقه خرد کن آفست مفصلی باغی،مجموعه هرس و برداشت پنوماتیک را از جمله تولیدات در این بخش در بادله برشمرد.
این کارشناس طراح مکانیک بادله مته چاله کن را از دیگر تولیدات این شرکت دانست و گفت:این دستگاه برای ایجاد حفره وجهت کارهای مختلف از جمله کاشت نهال کاری در قطرهای ۴۰ تا۱۰۰ سانتیمتر تولید می شود.

*تولید ۳ مدل تراکتور باغی
کاظمی با بیان اینکه تنوع تولیدات در شرکت ماشین سازی بادله طبرستان زیاد است ،ادامه داد: ۳ مدل تراکتور باغی با تکونولوژی ایتالیا شامل موتور ،گیربکس و بخشی از قطعات با تولیدات داخل کشور در دستور کار است.

*تولید چیزل پکر در شرکت تولیدی بادله مازندران
وی در بخش دیگری از سخنانش از تولید چیزل پکر در شرکت تولیدی بادله مازندران خبرداد و گفت:چیزل پکر با تجهیزات ارزان و قابل دسترسی،استهلاک بسیار کم،متغییر بودن تعداد تیغه و فاصله بین آنها به دلیل سهولت کار با انواع تراکتور از جمله ویژگی های این گروه تولیدی ماشین سازی در ساری دانست.

*رونمایی محصولات جدید لیفتراک به زودی در بادله طبرستان
کاظمی یکی از مدیران شرکت گروه تولیدی ماشین سازی بادله از رونمایی محصولات جدید لیفتراک به زودی خبرداد و گفت:امیدواریم این تولید جدید به زودی روانه بازار شود.
وی همچنین ادامه داد:تولیدات جدید در زمینه سم پاشی با تکنولوژی جدید در بحث زیتون و باغات متراکم است .

*راه اندازی ۳دفتر پاسخگویی به مشتریان برای ارائه خدمات دهی در کشور
عضو کمیسیون صنعت جوانان مازندان با اشاره به اینکه سه دفتر ماشین سازی بادله طبرستان در مازندران،تهران و استان فارس برای ارائه خدمات دهی برای پاسخگویی به کشاورزان و باغداران مستقر شده است.

*استان فارس یکی از دفاتر پاسخگویی مشتریان در کشور
کاظمی یکی از دلایلی که استان فارس را به عنوان یکی از دفاتر پاسخگویی مشتریان انتخاب کرد را وسعت خاک ، کشاورزی و اقلیم منحصر به فرد و چهار فصل آن نام برد .
این مدیر شرکت ماشین سازی کشاورزی مطرح کرد: هرسال یک تغییرات در تولیدات با تکنولوژی های جدید در محصولات ایجاد و روانه بازار می شود.
وی اشاره ای به بخش صادرات تولیدات شرکت ماشین سازی مازندران کرد و گفت: تا قبل از تحریم صادرات تولیدات به برخی از کشورها انجام می گرفت اما متاسفانه یک مقدار صادرات در این بخش ضعیف شده است.