مانور برداشت غلات در استان همدان؛ میزان خرید تضمینی گندم ۶۰۰ هزار تن

پایگاه خبری DA1news: آئین شکرگزاری و مانور برداشت غلات استان همدان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان همدان، همه ساله در فصل برداشت غلات در استان همدان مانور برداشت غلات و آئین شکرگزاری استان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش امسال این برنامه در اراضی روستای مبارک آباد و قراگل شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد.

در این مراسم دکتر بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۸۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و ۳۶۵ هزار هکتار زیر پوشش گندم دیم است.

وی  تولید گندم استان در سال جاری را بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن پیش‌بینی کرد افزود: میزان خرید تضمینی نیز بر اساس تولید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن تخمین زده شده است.

بهراملو با اشاره به اينکه در مراحل آخر برداشت جو در استان هستیم گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شده که وجه این محصول به زودی پرداخت می‌شود.

طرح جهش دیمزارها در ۵۲۰ هزار هکتار

بر اساس این گزارش، امیر لاهوتیان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین شکرانه برداشت گندم در مزارع کبودراهنگ از هدف‌گذاری اجرای طرح جهش دیمزارها در ۵۲۰ هزار هکتار از اراضی استان طی سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ خبر داد.

لاهوتیان با تاکید بر اینکه خرید گندم استان از هفته اول تیر ماه در استان آغاز شده است اظهار کرد: تا تاریخ بیست و سوم تیرماه بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان خریداری شده است.

وی در ادامه افزود: در استان همدان ۵۵ مرکز خرید گندم شامل کارخانجات آرد، عوامل بخش خصوصی و دولتی و مباشرین تعاون روستایی امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد گندم استان توسط تعاون روستایی و ۴۶ درصد به واسطه شرکت غله خریداری شده است.

 

گزارش تصویری ارسالی روابط عمومی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان همدان ببینید: