نوبخت: بیش از دو میلیون و چهارصد هزار تن علوفه در مراتع کشور تولید شده است

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از افزایش تولید بیش از دو میلیون و چهارصد هزار تن علوفه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مراتع کشور خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت شامگاه روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای راهبردی حفاظت که با حضور مدیران کل منابع طبیعی استان ها، فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی، روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها و نیروهای حفاظتی بصورت وبیناری برگزار شد ضمن ارائه رهنمودهای حفاظتی در منابع طبیعی اعلام کرد: بارندگی های مناسب در اوایل بهار امسال سبب شد تا در سال جاری شاهد افزایش پوشش گیاهی مناسب و افزایش تولید علوفه در سطح وسیعی از مراتع کشور باشیم.
نوبخت افزود: در شرایط نرمال میزان تولید علوفه 10.7 میلیون تن بوده و امسال این رقم به 11.366 میلیون تن رسیده است که نسبت به تولید علوفه کشور در شرایط نرمال بارندگی، 616 هزار تن افزایش داشته است.
وی همچنین اعلام کرد: براساس برآوردهای به عمل آمده در تعدادی از استانها علوفه تولیدی همچنان کمتر از میزان تولید در شرایط نرمال می باشد ولی در مجموع در سال 1402 تولید علوفه در مراتع کشور 8/8 میلیون تن بوده و امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 2 میلیون و چهارصد و هشتادو پنج هزار تنی علوفه در مراتع کشور هستیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه یادآور شد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک طرح تحول زا و با استفاده از ظرفیت مرتعداران و بهره برداران موجود در سامانه های عرفی مراتع و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و بازنگری ظرفیت واحددامی مجاز مراتع ، ضمن صیانت از پایداری سرزمین و حفظ منابع پایه ( آب و خاک) در جهت تولید گوشت ارگانیک تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: https://frw.ir/