دوره آموزشی کنترل و مبارزه با تریپس «هاوایی» لایم کوات برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: ملکشی از برگزاری دوره آموزشی انتقال یافته های تحقیقاتی با عنوان تریپس های خسارت زا به محصولات کشاورزی و مدیریت تلفیقی به آنها با تاکید بر کنترل تریپس لایم کوات در مازندران خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، حسن ملکشی محقق بخش کنترل بیولوژیک موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی چند سال اخیر  نوعی آفت بنام تریپس هاوایی و غربی گل که در محصولات گلخانه ای خصوصا در لیمو نوع لایم کوات و گلخانه های لیمو ترش روستای خرماکلا قایمشهر مشاهده شد.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور افزود: از این رو دوره آموزشی انتقال یافته های تحقیقاتی با عنوان تریپس های خسارت زا به محصولات کشاورزی و مدیریت تلفیقی به آنها با تاکید بر کنترل تریپس لایم کوات با حضور بیش از بیش از 80 نفر از گلخانه داران قائمشهر و کارشناسان استان در روستای خرماکلا برگزار گردید.

ملکشی اظهار داشت: در این دوره از آموزش و انتقال یافته ها به معرفی انواع مبارزه، مدیریت و کنترل فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی با آفات مرکبات معرفی شد.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی با معرفی مجموعه شیوه های مدیریت آفات، عوارض زیست محیطی و انسانی استفاده بیش از حد سموم کشاورزی را در میان گذاشتیم.

وی گفت:  پروژه های تحقیقاتی استفاده از عوامل کنترل بیولوژیک، سن شکارگر و قارچهای بیمارگر و آشنایی نماتدها از دیگر برنامه های آتی است که در این منطقه برگزار خواهد شد.

 

ویدئو این گفت و گو را ببنید: