شرکت فضاکاو و استفاده از سامانه جوتیار در کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: سـامانه دانش بنیان جـوتـیار با استفاده و بکارگیری فناوری فضایی و هوایی به منظور تصمیم‌گیری هوشمندانه در مدیریت بهینه اراضی کشاورزی راه اندازی شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، صباح معتمدی مدیرعامل شرکت فضاکاو در خصوص سامانه جوتیار و استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی گفت و گویی با خبرنگار ما به توضیح درباره این سامانه پرداخت.

معتمدی گفت: سـامانه دانش بنیان جـوتـیار یکی از ارائه دهندگان پـیـشـرو جهانیِ تـجـزیه و تحلـیل داده های ماهواره ای است که راهکار های نوآورانه را برای کشاورزی ارائه می دهد و ماموریت خود را کمک به مدیریت بهینه اراضی کشاورزی در سراسر جهان می داند.
وی افزود: با استفاده از این سامانه می توان برآورد مقدار درصد نیتروژن، تنش بیماری و آفات، ارتفاع محصول، درصد رزوبت غلاف، وزن بیومس محصول، گزارش روزانه و پیش بینی هواشناسی کشاورزی و تعیین بافت خاک سطخ مزرعه را برآورد و به دست آورد.

مدیرعامل شرکت فضاکاو افزود: جوتیار، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، برای اولین بار در کشور داده‌های کمی و دقیق از وضعیت محصولات کشاورزی را ارائه می دهد. این اطلاعات به کشاورزان کمک می‌کند تا با پیاده سازی کاربردی کشاورزی دقیق، علاوه بر کاهش هزینه ها، میزان بهره‌وری و عملکرد محصولات زراعی و باغی خود را افزایش دهند.

 

ویدئو گزارش خبرنگار ما در گفت و گو با مدیرعامل شرکت فضاکاو را ببینید: