قاسمی: سرمایه های انسانی در کنار دانش راه گشای چالش های بخش کشاورزی است

پایگاه خبری DA1news: رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در گردهمایی و نشست هم اندیشی روسای مراکز تحقیقاتی منطقه 2 کشور در یاسوج توسعه كشاورزی را در گرو دانش بنیان كردن، افزایش بهره وری و آموزش ترویج دانست.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی قاسمی معاون سازمان تات در گردهمایی و نشست هم اندیشی روسای مراکز تحقیقاتی منطقه 2 کشور در یاسوج با اشاره به وظیفه مهم و خطیر سازمان تات در دانش بنیان کردن بخش کشاوزی و بهره وری گفت: وجود سرمایه های انسانی در کنار دانش می تواند در حل چالش های بخش کشاورزی راه گشا باشد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به نقش محققان سازمان تات در خط مقدم تبیین دانش، افزود: شناخت چالش های بخش زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات و آبزیان وظیفه سازمان تات در بخش کشاورزی است.

وی با تاکید بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی کشور گفت: با وجود 2 هزار و 500 محقق در سراسر کشور می توان بر مشکلات شرایط تحریم، تغییرات اقلیمی، مشکلات کم آبی و موقعیت کشور در شرایط خشک و نیمه خشک بودن فائق آمد و پاسخ های بهینه تری در راستای مساعدت و کمک به وضعیت اقتصادی و امنیت غذایی کرد.

قاسمی با تاکید بر تشخیص به موقع چالش های بخش کشاورزی افزود: تشکیل مستمر و مداوم شورای تات در این زمینه مثمرثمر است و باید مسائل آموزشی و ترویجی در شورا تشریح و تبیین شوند.

وی با تاکید به برگزاری شورای تات درهرماه گفت: خروجی شوراهای استانی به غنی تر شدن شورای تات کمک زیادی می کند.

گفتنی است؛ قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تولیدات بخش کشاورزی جز با همت محققان و نتایج تحقیقات و دانش فنی امکان پذیر نیست و با وجود ظرفیت بسیار متنوع که از لحاظ آب و هوایی در کشور وجود دارد، کشور پتانسیل این را دارد که در حوزه کشاورزی و در راستای امنیت غذایی کشور رشد بیشتری کند.