خطر تغییر اقلیم و قیمت مواد غذایی 

پایگاه خبری DA1news: موسسه تحقیقات تاثیرات آب و هوایی پوتسدام (PIK) و بانک مرکزی اروپا تاثیر تغییرات اقلیمی بر قیمت مواد غذایی را بررسی می کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، بر اساس مطالعه جدید موسسه تحقیقات تاثیرات آب و هوایی پوتسدام (PIK) و بانک مرکزی اروپا، افزایش دما می تواند تورم مواد غذایی را تا سال 2035 به میزان 3.2 درصد و تورم کلی را تا سال 2035 به میزان 1.18 درصد افزایش دهد. این تأثیر در سراسر کشورها، با مناطق گرم و تابستان‌ها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که گرم شدن آینده این اثرات را بدتر خواهد کرد.
بر اساس مطالعه جدید موسسه پوتسدام برای تحقیقات تاثیر آب و هوا (PIK)/آلمان، افزایش میانگین دما می تواند تورم سالانه مواد غذایی را تا سال 2035 تا 3.2 واحد درصد و تورم کلی را تا 1.18 درصد در سال افزایش دهد. بانک مرکزی اروپا (ECB)، که در Communications Earth & Environment منتشر خواهد شد. این اثر بیش از دوازده ماه در کشورهای ثروتمند و فقیر به طور یکسان باقی می ماند و تغییرات آب و هوایی را به یک عامل اقتصادی مهم برای ثبات قیمت تبدیل می کند.

در این مطالعه، دانشمندان به این موضوع پرداختند که چگونه شاخص‌های آب و هوایی – مانند دمای بالا، بارندگی شدید و غیره – بر تورم در داده‌های تاریخی تأثیر گذاشته‌اند. این مطالعه نشان می دهد که واکنش تورم به افزایش میانگین ماهانه دما غیرخطی است. نویسندگان این مطالعه می‌گویند که تورم زمانی که دما افزایش می‌یابد، افزایش می‌یابد و این تورم به شدت در تابستان و در مناطق گرم در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر، برای مثال در جنوب جهانی افزایش می‌یابد.

محققان همچنین تابستان 2022 اروپا را مورد بررسی قرار دادند، جایی که گرما و خشکسالی تأثیر گسترده ای بر کشاورزی و اقتصاد داشت. ما تخمین می زنیم که گرمای شدید تابستان 2022 تورم مواد غذایی در اروپا را حدود 0.6 درصد افزایش داد. ماکسیمیلیان کوتز، دانشمند PIK و اولین نویسنده این مطالعه توضیح می‌دهد که گرمایش آینده که برای سال 2035 پیش‌بینی می‌شود، اثرات چنین افراطی‌ها را تا 50 درصد تشدید می‌کند. این تأثیرات برای اتحادیه‌های ارزی با هدف تورم دو درصدی مانند منطقه یورو بسیار مرتبط است و با گرم شدن کره زمین در آینده افزایش خواهد یافت.»